In cazul unei daune, asiguratul/primitorul marfii si/sau agentii vor lua toate masurile de limitare si micsorare a daunelor si vor conserva dreptul de regres al Allianz-Tiriac impotriva Carausului, Depozitarilor si a altor Terti.
In mod expres, asiguratul/primitorul marfii si/sau agentii acestora vor indeplini urmatoarele cerinte:
- Vor reclama orice lipsa la marfa asigurata Carausului/ Autoritatilor Portuare/Depozitarilor
- In niciun caz, cu exceptia rezervei formulate in scris, nu vor semna documente de receptie a marfii, acolo unde marfurile asigurate sunt intr-o conditie suspecta
- Daca livrarea marfurilor asigurate a fost containerizata, se vor asigura daca containerul si sigiliul acestuia sunt imediat inspectate de catre o persoana oficiala. In cazul in care, containerul a fost livrat avariat sau cu sigiliile rupte, lipsa sau cu alte sigilii decat cele inscrise in documentele de transport, vor face mentiunile corespunzatoare in documentele de receptie a marfii si vor retine toate sigiliile necorespunzatoare in vederea identificarii lor ulterioare
- Vor inainta imediat o cerere pentru efectuarea inspectiei de catre reprezentantii Carausului/Depozitarilor daca pierderea sau avarierea este evidenta si va reclama Carusului/Depozitarilor orice pierdere sau avarie constatata cu ocazia inspectiei
- Vor aviza in scris Carausul/Depozitarii in termen de maximum 3 zile de la receptia marfurilor asigurate, cand pierderea/ avaria nu a fost evidenta la receptia acestora.