Segmentul Asigurarilor Generale: Allianz-Tiriac isi redobandeste calitatea de lider pe segmentul Asigurarilor Generale
Conform datelor publicate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara in luna martie, Allianz-Tiriac este, de asemenea, lider pe segmentul asigurarilor generale, cu o valoarea a primelor brute subscrise de 1,1 miliarde lei, reprezentand o crestere de peste 17% comparativ cu anul precedent. Cresterea subscrierilor a fost, in continuare, sustinuta atat de segmentul asigurarilor auto, cat si de evolutia afacerilor non-auto.
Asigurarile auto au generat venituri de 795,9 mil. lei, ponderea cea mai mare fiind realizata de asigurarile Casco cu 51% din totalul veniturilor auto.
Politele RCA au inregistrat, pe parcursul anului trecut, o dinamica crescuta a vanzarilor, dinamica ce s-a mentinut pana la finele anului, generand o suplimentare a veniturilor fata de anul anterior de peste 48%.
La finele anului trecut, valoarea despagubirilor platite in baza asigurarilor auto au totalizat circa 400 milioane lei, aproximativ 164 milioane lei fiind achitate tertilor pagubiti pentru daunele produse de catre detinatorii unei polite RCA la Allianz-Tiriac. In plus, la sfarșitul anului 2016, obligatiile de plata aferente segmentului auto, inregistrate sub forma de rezerve nete de daune avizate, se situau la peste 204 milioane lei.
Asigurarea de raspundere civila auto obligatorie este, incepand cu anul trecut, disponibila si in aplicatia de mobil Allianz-Tiriac, alaturi de asigurarea de calatorie in strainatate.
Segmentul non-auto a inregistrat, pe parcursul anului 2016 un ritm de crestere accelerat. Subscrierile non auto au atins, la finele anului 2016, o valoare de 322,9 milioane lei, cu 13,5 procente mai mult fata de anul 2015.
Dinamica pozitiva a acestei linii de business a fost sustinuta atat de segmentele de asigurari de retail, cat si de cele corporate.
In 2016, Allianz-Tiriac s-a lansat pe segmentul affinity, prin incheierea unui contract cu iSTYLE, cel mai mare lanț de magazine Apple Premium Resseler, lansand 2 produse de asigurare dedicate clientilor acestor magazine. In doar jumatate de an, au fost vandute peste 1500 de asigurari atasate echipamentelor noi achizitionate in reteaua de magazine.
In linie cu dinamica pietei, asigurarile de sanatate isi continua ritmul pozitiv de crestere. Allianz-Tiriac a inregistrat, la finele lui 2016, o crestere a volumul de afaceri de peste 43%, comparativ cu anul 2015.
Anul trecut, Allianz-Tiriac a platit clinicilor partenere si nepartenere peste 23 milioane de lei, in contul serviciilor prestate de acestea clientilor beneficiari ai politelor de asigurari de sanatate de la Allianz-Tiriac.
Subscrierile din asigurarile de bunuri si proprietati au urcat pana la 181,2 milioane de lei, evidentiind o crestere de 5,7 procente.
Incepand cu anul 2016, clientii companiei, detinatori ai unei asigurari de locuinta, beneficiaza de serviciul de autoconstatare si serviciul de plata rapida a daunelor.
Segmentul asigurarilor de viata: Allianz-Tiriac isi pastreaza locul 5 in topul clasamentului.
Potrivit raportului ASF, in 2016, Allianz-Tiriac ramane in topul primelor 5 companii de asigurari pe segmentul asigurarilor de viata, cu o cota de piata de 6,48%, reprezentand o crestere de 0,92 pp fata de anul 2015.
Vanzarile de polite de asigurari de viata au inregistrat o crestere de aproape 8 procente, in urcare de pana la 117,6 milioane lei, cu 8,4 milioane mai mult fata de anul 2015.
In 2016, asigurarile de tip unit linked au inregistrat o crestere la nivel de prime brute subscrise de aproximativ 53 milioane lei, cu aproape 5% mai mult fata de anul anterior.
In ceea ce priveste produsele traditionale, se remarca o crestere de circa 10 procente, pana la valoarea de 64,7 milioane lei.
In ciuda tendintelor de scadere a dobanzilor din piata, Allianz-Tiriac se preocupa constant sa ofere cresteri ale contului de participare la profit pentru clientii politelor de tip traditional.
Pentru anul 2016, de exemplu, Allianz-Tiriac a comunicat o dobanda realizata din investirea rezervelor pentru produsele traditionale de 5,90 procente.
In ceea ce priveste comportamentul clientilor, se remarca o reprioritizare a modului de alocare a resurselor financiare prin prisma scaderii volumului rascumpararilor platite cu aproximativ 24%, fata de anul 2015.
In paralel, instrumentele de asigurari de viata isi dovedesc utilitatea, evidentiind un volum al despagubirilor achitate in crestere cu circa 18% fata de anul 2015.
Concluziile anului 2016:
Virgil Soncutean: „Ne-am consolidat statutul de lider al pietei de asigurari, am realizat pasi importanti in directia digitalizari si, in consecinta, in directia facilitarii accesului clientilor la produsele si serviciile companiei si am reusi sa scadem numarul reclamatiilor intemeiate, raspunzand cu promptitudine solicitarilor venite din partea clientilor nostri.
Allianz-Țiriac ramane, asadar, si in 2016 prima opțiune pentru oamenii care au ales o asigurare pentru a-si pastra si imbunatati calitatea vietii si a afacerii.
In 2017, continuam sa investim in simplificarea modelului de business, viteza de reacție si in echipa Allianz -Țiriac pentru a oferi experiente reușite clienților si partenerilor noștri."