Potrivit legii 260/2008 modificată și republicată, toți proprietarii de locuințe sunt obligați să încheie o poliță de asigurare obligatorie a locuinței emisă de Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor (PAID).  Prin contractul  PAD sunt acoperite daunele produse locuințelor ca urmare a unui dezastru natural, ca efect direct sau indirect al acestora. Prima de asigurare PAD este de 130 lei/an pentru o locuință de tip A și are o sumă asigurată de 100.000 lei și 50 lei/an pentru o locuință de tip B, cu o sumă asigurată de 50.000 lei.
  • Protecție financiară doar în cazul producerii riscurilor catastrofice de cutremur de pământ, inundații și aluviuni și alunecări sau prăbușiri de teren că fenomene naturale, în limita unei sume asigurate fixe ce nu acoperă, în majoritatea cazurilor, valoarea integrală a locuinței
  • Extinderea protecției financiare și includerea în asigurare a celorlalte riscuri ce pot amenința locuința și bunurile prin contractarea unei asigurări facultative de locuință My Home

Vrei să îți știi în siguranță casa și bunurile?
Cu asigurarea obligatorie PAD ești acoperit.

Ai la dispoziție un proces simplu și rapid
de soluționare a daunei

Notificarea daunei: online sau prin telefon
Autoconstatarea și plata rapidă a daunelor
Despăgubirea daunelor

Întrebări frecvente

Polita de asigurare obligatorie a locuintei (PAD) poate fi achizitionata exclusiv prin intermediul reprezentantilor de vanzari Allianz-Tiriac. Achizitia online este destinata doar pachetelor compuse din asigurarea facultativa a locuintei, My Home, impreuna cu asigurarea obligatorie PAD.

Daca ai suferit pagube la locuinta asigurata din cauza unui dezastru natural (cutremur, inundație sau alunecare de teren), trebuie sa informezi Allianz-Tiriac in termen de maxim 60 de zile de la data producerii evenimentului asigurat.

Avizarea daunelor se poate face :

  • Online – accesand platforma www.allianztiriac.ro – sectiunea Proces de daune
  • Prin e-mail – utilizand adresa [email protected]
  • Telefonic – apeland serviciul Call center – Tel: 021.201.91.80 / 021.201.91.81

In procesul de avizare, trebuie sa furnizezi informatii care sa permita identificarea ta ca asigurat, detalii despre polita PAD valabila si descrierea evenimentului (data/perioada de producere, tipul de eveniment, consecințele producerii acestuia).

  • In cazul producerii unei daune, fara a-ti pune viata in pericol trebuie sa iei masuri pentru a limita extinderea pagubelor in masura in care acestea sunt posibile
  • In cazul producerii unui dezastru natural (cutremur, inundatie sau alucecare de teren) contacteaza institutiile apropiate de locul producerii acestuia. Acestea vor constata, vor declara starea de dezastru si vor delimita zonele de calamitate pentru orice eveniment cuprins în riscurile asigurate. Autoritatile carora trebuie sa te adresezi sunt: unitatile judetene I.S.U. si primaria localitatii unde se afla locuinta asigurata, prin Serviciul Voluntar de Situatii de Urgenta S.V.S.U./ Comitetul Local de Situatii de Urgenta C.L.S.U.
  • De asemenea, trebuie sa pastrezi bunurile afectate, pentru ca reprezentantii autoritatilor si ai Allianz-Tiriac sa poata face constatarile necesare.

Avizarea daunei este documentul scris prin care o persoana instiinteaza asiguratorul despre producerea de avarii la locuinta asigurata, document care trebuie sa contina obligatoriu date care sa permita atat identificarea asiguratului si a unei polite PAD valabile, cat si a evenimentului produs (data/perioada de producere, tipul de eveniment, consecintele producerii acestuia).

In vederea completarii avizarii de dauna asiguratul (proprietarul locuintei) trebuie sa aiba la indemana polita PAD valabila la data producerii evenimentului si cartea de identitate a asiguratului sau a imputernicitului.

Avizarea se poate realiza online, prin e-mail sau telefonic, situatie in care formularul de avizare este completat de operatorul de call-center.

In oricare din variante este obligatorie completarea tuturor campurilor din documentul de avizare.

Avizarea daunelor se poate face :

  • Online – accesand platforma www.allianztiriac.ro – sectiunea Proces de daune
  • Prin e-mail – utilizand adresa [email protected]
  • Telefonic – apeland serviciul Call center – Tel: 021.201.91.80 / 021.201.91.81

In procesul de avizare, trebuie sa furnizezi informatii care sa permita identificarea ta ca asigurat, detalii despre polita PAD valabila si descrierea evenimentului (data/perioada de producere a evenimentului, tipul de eveniment care a cauzat dauna, consecințele producerii evenimentului (pagubele suferite)).

Dupa ce avem informatiile de avizare, Allianz-Tiriac va initia un dosar de dauna si va trimite un reprezentant pentru a constata / evalua daunele reclamate. Acest proces se va realiza In termen de 5 zile, exceptand situatiile cu restrictii de acces temporar dispuse de Autoritati.