PAD

Protectie impotriva dezastrelor naturale

Potrivit legii 260/2008 modificata si republicata, toti proprietarii de locuinte sunt obligati sa incheie o polita de asigurare obligatorie a locuintei emisa de Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor (PAID)
  • Protectie financiara doar in cazul producerii riscurilor catastrofice de cutremur de pamant, inundatii si aluviuni si alunecari sau prabusiri de teren ca fenomene naturale, in limita unei sume asigurate fixe ce nu acopera, in majoritatea cazurilor, valoarea integrala a locuintei
  • Extinderea protectiei financiare si includerea in asigurare a celorlalte riscuri ce pot ameninta locuinta si bunurile prin contractarea unei asigurari facultative de locuinta My Home.

Ai la dispozitie un proces simplu si rapid
de solutionare a daunei

Notificarea daunei: online sau prin telefon
Autoconstatarea si plata rapida a daunelor
Despagubirea daunelor

Intrebari frecvente

Polita de asigurare obligatorie a locuintei (PAD) poate fi achizitionata exclusiv prin intermediul reprezentantilor de vanzari Allianz-Tiriac. Achizitia online este destinata doar pachetelor compuse din asigurarea facultativa a locuintei, My Home, impreuna cu asigurarea obligatorie PAD.

Daca ai suferit pagube la locuinta asigurata din cauza unui dezastru natural (cutremur, inundație sau alunecare de teren), trebuie sa informezi Allianz-Tiriac in termen de maxim 60 de zile de la data producerii evenimentului asigurat.

Avizarea daunelor se poate face :

  • Online – accesand platforma www.allianztiriac.ro – sectiunea Proces de daune
  • Prin e-mail – utilizand adresa info@allianztiriac.ro
  • Telefonic – apeland serviciul Call center – Tel: 021.201.91.80 / 021.201.91.81

In procesul de avizare, trebuie sa furnizezi informatii care sa permita identificarea ta ca asigurat, detalii despre polita PAD valabila si descrierea evenimentului (data/perioada de producere, tipul de eveniment, consecințele producerii acestuia).

  • In cazul producerii unei daune, fara a-ti pune viata in pericol trebuie sa iei masuri pentru a limita extinderea pagubelor in masura in care acestea sunt posibile
  • In cazul producerii unui dezastru natural (cutremur, inundatie sau alucecare de teren) contacteaza institutiile apropiate de locul producerii acestuia. Acestea vor constata, vor declara starea de dezastru si vor delimita zonele de calamitate pentru orice eveniment cuprins în riscurile asigurate. Autoritatile carora trebuie sa te adresezi sunt: unitatile judetene I.S.U. si primaria localitatii unde se afla locuinta asigurata, prin Serviciul Voluntar de Situatii de Urgenta S.V.S.U./ Comitetul Local de Situatii de Urgenta C.L.S.U.
  • De asemenea, trebuie sa pastrezi bunurile afectate, pentru ca reprezentantii autoritatilor si ai Allianz-Tiriac sa poata face constatarile necesare.

Avizarea daunei este documentul scris prin care o persoana instiinteaza asiguratorul despre producerea de avarii la locuinta asigurata, document care trebuie sa contina obligatoriu date care sa permita atat identificarea asiguratului si a unei polite PAD valabile, cat si a evenimentului produs (data/perioada de producere, tipul de eveniment, consecintele producerii acestuia).

In vederea completarii avizarii de dauna asiguratul (proprietarul locuintei) trebuie sa aiba la indemana polita PAD valabila la data producerii evenimentului si cartea de identitate a asiguratului sau a imputernicitului.

Avizarea se poate realiza online, prin e-mail sau telefonic, situatie in care formularul de avizare este completat de operatorul de call-center.

In oricare din variante este obligatorie completarea tuturor campurilor din documentul de avizare.

Avizarea daunelor se poate face :

  • Online – accesand platforma www.allianztiriac.ro – sectiunea Proces de daune
  • Prin e-mail – utilizand adresa info@allianztiriac.ro
  • Telefonic – apeland serviciul Call center – Tel: 021.201.91.80 / 021.201.91.81

In procesul de avizare, trebuie sa furnizezi informatii care sa permita identificarea ta ca asigurat, detalii despre polita PAD valabila si descrierea evenimentului (data/perioada de producere a evenimentului, tipul de eveniment care a cauzat dauna, consecințele producerii evenimentului (pagubele suferite)).

Dupa ce avem informatiile de avizare, Allianz-Tiriac va initia un dosar de dauna si va trimite un reprezentant pentru a constata / evalua daunele reclamate. Acest proces se va realiza In termen de 5 zile, exceptand situatiile cu restrictii de acces temporar dispuse de Autoritati.
alt

Documente utile

alt
Formulare de notificare dauna, cereri de despagubire si alte documente utile