Asigurari auto - Intrebari frecvente

In cazul unui accident auto in care vinovatul este o terta persoana, te poti adresa Allianz-Tiriac pentru repararea vehiculului tau. Allianz-Tiriac este recunoscut pentru modalitatea rapida si eficienta de solutionare a daunelor.
Protectia pretului de achizitie se aplica pentru vehicule noi, asigurate din primul an la Allianz-Tiriac si este disponibila in anul doi de asigurare.

Garantii contractuale

Suntem pe deplin convinsi ca o garantie emisa de Allianz-Tiriac ofera suficienta protectie pentru Beneficiar si asigura respectarea principiilor comerciale atat din punctul de vedere al Beneficiarului cat si din cel al Executantului, garantand plata catre Beneficiar a sumelor pe care acesta este indreptatit sa le incaseze – conform conditiilor contractuale -  ca urmare a nerespectarii de catre Executant a obligatiilor asumate prin Contract.   

Asigurarea de garantii contractuale are la baza prevederile contractului de lucrari sau de prestari servicii care impune obligativitatea furnizorului /executantului de a constitui in favoarea beneficiarului / contractantului diverse tipuri de garantii care vizeaza fie returnarea avansului, fie buna executie, fie remedierea defectiunilor in perioada post-executie, fie retineri din facturi in contul garantiilor de buna executie sau de mentenanta.

Allianz–Tiriac urmareste obligatiile pe care ti le-ai asumat in relatia cu beneficiarul contractului si achita in numele tau despagubirea catre beneficiar, atunci cand firma ta nu executa sau executa necorespunzator obligatiile contractuale care iti revin.

Allianz-Tiriac Asigurari emite garantii contractuale de tipul celor emise pe plan international sub denumirea de bond-uri (Surety Bonds), respectiv garantii conditionate, executabile in caz de culpa a companiei garantate

Garantiile se emit sub forma unor contracte incheiate in trei parti (Asigurator, Asigurat si Beneficiar), denumite Clauze de Garantare, si au la baza:

  • Regulile Uniforme pentru garantii conditionate (Uniform Rules for Contract Bonds) Publicatia 524 emisa de Camera Internationala de Comert de la Paris
  • Regulile uniforme practicate in cadrul Grupului Allianz.

Pentru a elabora o oferta de garantie, specialistii nostri vor evalua atat situatia economico-financiara a firmei solicitante, cat si abilitatile tehnice si comerciale, experienta de lucru anterioara si lucrarile in curs de executie. De asemene, va fi evaluat sistemul managerial si de control si, in anumite cazuri, poate fi solicitata o intalnire.

Pentru o companie aflata la prima solicitare de garantii, informatiile furnizate in Cererea-chestionar pentru plafon de garantii si Cererea de oferta (formulare ce pot fi descarcate de pe acest site) vor oferi o imagine asupra profilului companiei, domeniului de activitate, detalii de contact.

Toate informatiile furnizate vor fi tratate strict confidential.

Intrucat un plafon de garantare este similar unei linii de creditare, este absolut necesara  evaluarea situatiei financiare a companiei solicitante. Necesitatea de a avea o imagine clara si completa a afacerii pe care solicitantul o deruleaza este motivul pentru care se recurge la o analiza completa a situatiei financiare a acestuia.

Aceasta analiza permite evaluarea performantelor financiare ale companiei si ofera o anumita siguranta in ceea ce priveste continuarea afacerii pe criterii de profitabilitate si la intregul ei potential.

Ca si regula generala, odata emisa o garantie nu mai poate fi anulata decat cu acordul Beneficiarului. De asemenea, modificarile de suma asigurata sau valabilitate se fac cu acordul scris al Beneficiarului.

In caz de dauna - Intrebari frecvente

Intrebari frecvente privind solutionarea unui eveniment asigurat auto

Producerea unui eveniment asigurat printr-o polita de tip Casco de la Allianz-Tiriac trebuie anuntata catre Centrul de daune:

  • In cel mult 24 de ore de la constatare, in caz de furt al autovehiculului
  • In cel mult 3 zile lucratoare, in cazul celorlalte riscuri, cu exceptia vatamarilor corporale
  • In cel mult 15 zile lucratoare, in cazul producerii unui accident soldat cu vatamari corporale.

In cazul in care masina este nedeplasabila, trebuie sa apelezi Serviciile de Asistenta Rutiera (021 312 22 39 sau daune_az_tiriac@mondial-assistance.at).

Daca detii o asigurare de tip Casco la Allianz-Tiriac ce include optiunea de asistenta rutiera, vei beneficia de urmatoarele servicii, in limita sumelor prevazute in contractul de asigurare:

  • Asistenta tehnica la adresa unde vehiculul este imobilizat
  • Tractarea vehiculului defect sau avariat
  • Transportul soferului si al pasagerilor, cazarea la hotel a soferului si a pasagerilor, transportul in regim de taxi al soferului si al pasagerilor, sau inlocuirea temporara a vehiculului, in functie de detaliile specifice
  • Repatrierea vehiculului in cazul in care imobilizarea s-a produs in strainatate.

Constatarea amiabila de accident este o procedura optionala ce ofera conducatorilor auto posibilitatea de a completa  si de a depune ulterior la companiile de asigurari un formular tipizat: formularul de Constatare amiabila, fara a mai fi nevoiti sa apeleze la serviciile de constatare efectuate de catre reprezentantii Politiei rutiere.

Poți opta pentru Constatarea amiabilă in urmatoarele situatii:

  • Accidentul nu s-a soldat cu vatamari corporale (victime)
  • Nu există si alte prejudicii decat cele produse vehiculelor
  • Au fost implicate doar doua vehicule
  • Ambii soferi implicati in eveniment detin polite RCA valabile la data evenimentului.

Poti recurge la Constatarea amiabila, indiferent de locul producerii accidentului: drumuri publice, drumuri inchise circulatiei publice, diverse incinte etc.

Formularul trebuie depus la compania de asigurari unde ai încheiat asigurarea RCA (daca ai Decontare directa) sau la compania unde a incheiat RCA conducatorul auto vinovat de producerea accidentului (in cazul in care doresti sa fii despagubit in baza asigurarii RCA a acestuia).

Reparatiile se pot efectua in unitatile partenere Allianz-Tiriac, in alte unitati reparatoare din Romania sau in regie proprie.

  • La unitatile reparatoare partenere Allianz-Tiriac, dupa finalizarea reparatiei - solutionarea dosarului se va realiza intre Allianz-Tiriac si unitatea reparatoare
  • La o unitate reparatoare preferata de tine, dar care nu este partenera Allianz-Tiriac - contravaloarea reparatiei va fi achitata de catre tine, iar ulterior aceasta suma iti va fi decontata de catre Allianz-Tiriac
  • In regie proprie, Allianz-Tiriac va evalua cheltuiala efectuata in vederea reparatiei si va deconta, in limita sumei asigurate prevazuta in contractul de asigurare, costul reparatiei, costul inlocuirii pieselor sau a autovehiculului.

Pentru avizarea unui eveniment pe asigurarea de tip Casco:

  • Certificat de inmatriculare / autorizatie de circulatie daca auto nu a fost inmatriculat definitiv
  • Permis de conducere, in cazul in care evenimentul a avut loc in timp ce vehiculul era condus
  • Carte de identitate a persoanei care avizeaza dauna
  • Procura notariala din partea proprietarului autovehiculului (persoana fizica) / imputernicire din partea proprietarului autovehiculului (persoana juridica)
  •  Act de constatare amiabila / Documente emise de autoritati (proces verbal, autorizatie de reparatie, anexa 2, act pompieri etc.)
  • O copie a asigurarii RCA a celuilalt vehicul implicat in accident pentru evenimentele in care vinovatia nu apartine asiguratului Casco ( dosar cu regres)
  • Documente de transport (daca este cazul).

Pentru avizarea unui eveniment pe asigurarea RCA:

  • Certificat de inmatriculare / autorizatie de circulatie daca auto nu a fost inmatriculat definitiv
  • Permis de conducere, in cazul in in care evenimentul a avut loc in timp ce vehiculul era condus
  • Carte de identitate a persoanei care avizeaza dauna
  • Procura notariala din partea proprietarului autovehiculului (persoana fizica) / imputernicire din partea proprietarului autovehiculului(persoana juridica)
  • Act de constatare amiabila / Documente emise de autoritati (proces verbal, autorizatie de reparatie, anexa 2, act pompieri etc.)
  • O copie a asigurarii RCA a vinovatului de producerea evenimentului si a cartii de identitate a acestuia
  • O copie a cartii de identitate a autovehiculului
  • Documente de transport (daca este cazul).

In caz de dauna - Intrebari frecvente

Intrebari frecvente privind solutionarea unui eveniment pe asigurarea de locuinta si bunuri

Producerea unui eveniment acoperit prin polita de asigurare facultativa a locuintei Allianz-Tiriac trebuie anuntata catre Centrul de daune:

  • In cel mult 24 de ore de la constatare, in caz de furt
  • In cel mult 5 zile lucratoare, din momentul in care ai luat act de producerea daunei, alta decat furt.

In cazul producerii unei daune, ia masurile necesare pentru limitarea si extinderea pagubelor.

De asemenea, trebuie sa pastrezi bunurile afectate, pentru ca reprezentantii autoritatilor si ai Allianz-Tiriac sa poata face constatarile necesare.

Daca ai incheiat o asigurare obligatorie pentru locuinta distribuita de catre Allianz-Tiriac, beneficiezi de aceleasi servicii de calitate in ceea ce priveste constatarea si solutionarea daunelor – specialistii nostri vor constata pagubele si vor intocmi dosarul de dauna, urmand ca despagubirile cuvenite sa fie achitate de catre PAID, conform legislatiei in vigoare.

In caz de furt sau vandalizare a bunurilor:

In cazul in care esti victima furtului sau a vandalizarii bunurilor din locuinta, trebuie sa iei masurile necesare conservarii urmelor, trebuie sa anunti Politia, apeland numarul unic pentru apeluri de urgenta 112 si sa intocmesti o lista cu bunurile care lipsesc sau care au fost distruse, pentru a o prezenta Politiei si Allianz-Tiriac.

In caz de incendiu:

In cazul producerii unui incendiu, trebuie sa intrerupi alimentarea cu gaze a locuintei si alimentarea la curent electric. Apoi, trebuie sa anunti Pompierii sau Politia, apeland la numarul unic pentru situatii de urgenta 112.

Incearca sa stingi, cu mijloacele proprii, incendiul produs, doar daca acest lucru nu iti pune viata in pericol.

In cazul unor calamitati naturale:

In cazul producerii unei calamitati naturale - inundatie, viitura, alunecare de teren sau cutremur - trebuie sa anunti Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, apeland numarul unic pentru apeluri de urgenta 112 sau contactand Primaria sau Consiliul local.

Pentru solutionarea dosarului de dauna ai nevoie de:
  • Copie a cartii de identitate
  • Copie a politei de asigurare
  • Copie a actului ce dovedeste proprietatea asupra bunurilor asigurate
  • Imputernicire pentru persoana care avizeaza dauna si participa la constatarea pagubelor
  • Schita sau planul locuintei avariate
  • Copii ale actelor intocmite de catre autoritati, adeverinta pusa la dispozitie de catre Asociatia de Proprietari si declaratiile martorilor
  • Devize sau contracte pentru reparatii, respectiv note de constatare tehnica sau factura pentru reparatii ale bunurilor din locuinta.

In caz de dauna - intrebari frecvente

Intrebari frecvente privind solutionarea unui eveniment pe asigurarea de viata

Prin notificarea online sau prin posta poti:

  • Sa  notifici un eveniment medical (imbolnavire, accident) sau un deces
  • Sa soliciti valoarea de rascumparare partiala sau totala
  • Sa soliciti valoarea de maturitate a contractului.

 

Ai 3 optiuni pentru a notifica online un eveniment pe asigurarea de viata:

  • Direct din aplicatia Allianz-Tiriac mobile in calitate de Vizitator, din sectiunea Asigurari Viata si Sanatate, optiunea Notifica dauna
  • Direct din aplicatia Allianz-Tiriac mobile in calitate de utilizator autentificat, din sectiunea Asigurari viata si sanatate, optiunea Notifica dauna
  • pe www.allianztiriac.ro, pagina Daune viata. 

In cazul in care notifici un eveniment in sucursalele Allianz-Tiriac sunt necesare urmatoarele documente care se vor transmite prin posta la adresa Str. Grigore Alexandrescu 74 - Compartiment daune viata:

Completarea formularelor de avizare este facuta de catre persoana asigurata, beneficiar sau reprezentant legal, fiind obligatorie semnarea acestora.

Pentru asiguratii care aleg sa notifice evenimentul online, in functie de tipul evenimentului se vor solicita documente in original, doar la cererea expresa a unui reprezentant Allianz-Tiriac.

In caz de dauna - intrebari frecvente

Intrebari frecvente privind solutionarea unui eveniment pe asigurarea de sanatate

Cand accesezi serviciile medicale in reteaua partenerilor medicali nu trebuie sa platesti nimic. Allianz-Tiriac va achita direct partenerului medical serviciile accesate de tine si incluse in asigurare.

  • Te prezinti la clinica medicala aleasa cu actul de identitate, iar in cazul copiilor sub 14 ani cu certificatul de nastere
  • Verifici datele inscrise de medic si semnezi Raportul de constatare a evenimentului, dupa efectuarea serviciului medical
  • Astepti confirmarea acoperirii serviciului medical de la operatorul  relatii clienti al clinicii alese.

In cazul in care medicul recomanda examinari sau investigatii suplimentare, trebuie sa obtii o recomandare scrisa din partea acestuia care sa contină urmatoarele: numele si prenumele tau, CNP-ul / data nasterii, diagnosticul prezumtiv / definitiv, serviciile medicale recomandate, data emiterii, semnatura si parafa medicului.

Daca ai intrebari cu privire la asigurarea ta, apeleaza Serviciul Asistenta Asigurari Sanatate la numarul 021 2019 100 (tasta 2). 

 

Accesarea serviciilor medicale in afara retelei presupune achitarea costurilor acestor servicii si recuperarea ulterioara a cheltuielilor prin avizarea unui dosar de rambursare. Allianz-Tiriac iti va restitui costurile conform conditiilor contractuale in termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii ultimului document solicitat.

Cand te prezinti la medic trebuie sa ai la tine Raportul de constatare eveniment medical.

Serviciile medicale incluse in Pachetul sarcina se vor efectua doar in reteaua partenerilor medicali Allianz-Tiriac.

Pentru accesarea serviciilor medicale incluse in Pachetul de Sarcina te rugam sa parcurgi urmatorii pasi:

1. Consulta Tabelul de Beneficii atasat contractului tau de asigurare pentru a te informa cu privire la serviciile acoperite

2. Acceseaza serviciile acoperite in conformitate cu trimestrul de sarcina in care te afli:

  • Trimestrul I - sapt. 1 – 12
  • Trimestrul II - sapt. 13-27
  • Trimestrul III - sapt. 28 – nastere.

IMPORTANT! Accesarea serviciilor medicale incluse in Pachetul sarcina se face la orice clinica medicala partenera in baza acordului Serviciului de Asistenta Asigurari Sanatate, obtinut de catre partenerul medical Allianz-Tiriac, in momentul prezentarii la consultatie.

Pentru accesarea serviciilor medicale incluse in Pachetul preventiv, te rugam sa parcurgi urmatorii pasi:

  • Contacteaza direct unul dintre furnizorii medicali din reteaua de clinici medicale pentru pachetul preventiv si mentioneaza ca esti asigurat Allianz-Tiriac si ca doresti programare pentru serviciile medicale incluse in Pachetul preventiv
  • Prezinta la receptia clinicii medicale urmatoarele documente: actul de identitate si Formularul de accesare a serviciilor medicale incluse in Pachetul preventiv. Poti solicita un duplicat al formularului la adresa de e-mail info@allianztiriac.ro 
  • Dupa efectuarea serviciilor medicale, verifica datele inscrise in formular si semneaza-l.

Serviciile medicale incluse in Pachetul preventiv se vor accesa integral, o singură dată pe an de asigurare si doar in cadrul furnizorului medical ales. Allianz-Ţiriac acoperă doar costul investigatiilor medicale efectuate si incluse in Formularul de accesare a serviciilor medicale incluse in pachet.

Orice alte servicii medicale suplimentare solicitate de asigurat sau recomandate de medic, se vor acoperi doar in baza acordului din partea Serviciului Asistenta Asigurari Sanatate - 021 2019 100 (tasta 2) si in conformitate cu conditiile contractului de asigurare.

IMPORTANT! Recomandam efectuarea consultatiei medicale, inclusa in Pachetul preventiv, dupa obtinerea rezultatelor analizelor de laborator si a investigatiei clinice. Consultatia se va efectua in maxim 15 zile de la data efectuarii analizelor de laborator.

Pentru rambursarea costurilor trebuie sa furnizezi  urmatoarele documente:

  • Raport de constatare eveniment medical, completat de medic, semnat si parafat. Acest formular trebuie sa cuprinda diagnosticul stabilit de medic, simptomatologia si istoricul afectiunilor
  • Cerere de despagubire
  • Copie actului de identitate
  • Chitante fiscale si facturile care atesta plata serviciilor medicale (in original)
  • Documente medicale care atesta diagnosticul, serviciile medicale pentru care ai platit si s-au eliberat documente fiscale. Acestea trebuie sa contina detalii despre tratamentul si investigatiile efectuate, precum si data la care acestea s-au efectuat (in original)
  • Biletul de iesire din spital (in original) - valabil doar pentru Planul spitalizare

Poti transmite documentele:

  • Accesand formularul de notificare online de pe website sau din aplicatia Allianz-Tiriac mobile
  • In format fizic, la sediul Allianz-Tiriac din str. Grigore Alexandrescu, nr. 74, Sector 1, Bucuresti, in atentia Compartimentului Daune Sanatate 

Ai 3 optiuni pentru a deschide online un dosar cu ramburs:

  • Direct din aplicatia Allianz-Tiriac mobile in calitate de Vizitator, din sectiunea Asigurari Viata si Sanatate, optiunea Notifica dauna.
  • direct din aplicatia Allianz-Tiriac mobile in calitate de utilizator autentificat din sectiunea Asigurari Viata si Sanatate, optiunea Notifica dauna
  • pe www.allianztiriac.ro, sectiunea Daune Sanatate 

In caz de dauna - intrebari frecvente

Intrebari frecvente privind solutionarea unui eveniment pe asigurarea de calatorie

Optiunea 1:

In cazul unui accident sau al unei imbolnaviri, persoana asigurata sau un reprezentant al acesteia, trebuie sa notifice urgenta medicala catre partenerul Allianz-Tiriac, Mondial Assistance, si sa respecte instructiunile primite. 

Date de contact Mondial Assistance:

Optiunea 2:

In cazul in care, nu ai avizat evenimentul conform informatiilor de la optiunea 1, poti aviza direct catre Allianz-Tiriac, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la intoarcerea in tara. 

Clauza suplimentara Storno:

Avizarea evenimentelor aferente Clauzei suplimentare Storno se face prin e-mail: Daune_AZ_Tiriac@mondial-assistance.at.

Pentru avizarea dosarului, sunt necesare urmatoarele documente:

  • Declaratia persoanei asigurate cu privire la evenimentul produs si la volumul cheltuielilor medicale efectuate
  • Numarul politei de asigurare
  • Copia cartii de identitate
  • Dovada parasirii Romaniei (biletul de avion, tren sau autocar si factura/chitanta aferenta achizitionarii acestuia; vigneta sau taxa de drum si factura/chitanta aferenta achizitionarii acesteia; copia pasaportului, care sa includa vizele de calatorie sau stampilele de intrare in tara de destinatie si in tarile de tranzit, daca persoana asigurata a calatorit in state ce nu au statut de membru al Uniunii Europene)
  • Documentele medicale care atesta diagnosticul si tratamentul prescris
  • Facturile si chitantele care fac dovada cheltuielilor medicale sau de repatriere efectuate; pentru produse farmaceutice este necesara si copia retetei eliberate de catre medicul curant si bonul fiscal emis de catre farmacie
  • Facturile si documente medicale care contin numarul dintilor tratati si tratamentul aplicat
  • Certificatul de deces, documentele care atesta cauza si locul decesului, precum si documentele fiscale care dovedesc cheltuielile de repatriere a corpului neinsufletit
  • Orice alte documente relevante pentru solutionarea cererii de despagubire.

Contacteaza-ne de luni pana vineri, in intervalul 08:00-20:00