-
Asigurari auto
-
Garantii contractuale
Asigurari auto - Intrebari frecvente
Garantii contractuale
Asigurarea de garantii contractuale are la baza prevederile contractului de lucrari sau de prestari servicii care impune obligativitatea furnizorului /executantului de a constitui in favoarea beneficiarului / contractantului diverse tipuri de garantii care vizeaza fie returnarea avansului, fie buna executie, fie remedierea defectiunilor in perioada post-executie, fie retineri din facturi in contul garantiilor de buna executie sau de mentenanta.
Allianz–Tiriac urmareste obligatiile pe care ti le-ai asumat in relatia cu beneficiarul contractului si achita in numele tau despagubirea catre beneficiar, atunci cand firma ta nu executa sau executa necorespunzator obligatiile contractuale care iti revin.
Allianz-Tiriac Asigurari emite garantii contractuale de tipul celor emise pe plan international sub denumirea de bond-uri (Surety Bonds), respectiv garantii conditionate, executabile in caz de culpa a companiei garantate
Garantiile se emit sub forma unor contracte incheiate in trei parti (Asigurator, Asigurat si Beneficiar), denumite Clauze de Garantare, si au la baza:
Pentru a elabora o oferta de garantie, specialistii nostri vor evalua atat situatia economico-financiara a firmei solicitante, cat si abilitatile tehnice si comerciale, experienta de lucru anterioara si lucrarile in curs de executie. De asemene, va fi evaluat sistemul managerial si de control si, in anumite cazuri, poate fi solicitata o intalnire.
Pentru o companie aflata la prima solicitare de garantii, informatiile furnizate in Cererea-chestionar pentru plafon de garantii si Cererea de oferta (formulare ce pot fi descarcate de pe acest site) vor oferi o imagine asupra profilului companiei, domeniului de activitate, detalii de contact.
Toate informatiile furnizate vor fi tratate strict confidential.
Intrucat un plafon de garantare este similar unei linii de creditare, este absolut necesara evaluarea situatiei financiare a companiei solicitante. Necesitatea de a avea o imagine clara si completa a afacerii pe care solicitantul o deruleaza este motivul pentru care se recurge la o analiza completa a situatiei financiare a acestuia.
Aceasta analiza permite evaluarea performantelor financiare ale companiei si ofera o anumita siguranta in ceea ce priveste continuarea afacerii pe criterii de profitabilitate si la intregul ei potential.
-
Dauna auto
-
Dauna locuinta si bunuri
-
Dauna viata
-
Dauna sanatate
-
Dauna calatorie
In caz de dauna - Intrebari frecvente
Producerea unui eveniment asigurat printr-o polita de tip Casco de la Allianz-Tiriac trebuie anuntata catre Centrul de daune:
In cazul in care masina este nedeplasabila, trebuie sa apelezi Serviciile de Asistenta Rutiera (021 312 22 39 sau daune_az_tiriac@mondial-assistance.at).
Daca detii o asigurare de tip Casco la Allianz-Tiriac ce include optiunea de asistenta rutiera, vei beneficia de urmatoarele servicii, in limita sumelor prevazute in contractul de asigurare:
Constatarea amiabila de accident este o procedura optionala ce ofera conducatorilor auto posibilitatea de a completa si de a depune ulterior la companiile de asigurari un formular tipizat: formularul de Constatare amiabila, fara a mai fi nevoiti sa apeleze la serviciile de constatare efectuate de catre reprezentantii Politiei rutiere.
Poți opta pentru Constatarea amiabilă in urmatoarele situatii:
Poti recurge la Constatarea amiabila, indiferent de locul producerii accidentului: drumuri publice, drumuri inchise circulatiei publice, diverse incinte etc.
Formularul trebuie depus la compania de asigurari unde ai încheiat asigurarea RCA (daca ai Decontare directa) sau la compania unde a incheiat RCA conducatorul auto vinovat de producerea accidentului (in cazul in care doresti sa fii despagubit in baza asigurarii RCA a acestuia).
Reparatiile se pot efectua in unitatile partenere Allianz-Tiriac, in alte unitati reparatoare din Romania sau in regie proprie.
Pentru avizarea unui eveniment pe asigurarea de tip Casco:
Pentru avizarea unui eveniment pe asigurarea RCA:
Daca doresti sa te alaturi retelei partenere de unitati reparatoare sau furnizorilor de piese auto Allianz-Tiriac scrie-ne pe: partener@allianztiriac.ro, si adauga urmatoarele documente:
Autorizatia RAR* - copie fata/verso
Certificatul de inregistrare
* Autorizatia RAR nu se aplica in cazul furnizorilor/distribuitorilor de piese auto.
In caz de dauna - Intrebari frecvente
Producerea unui eveniment acoperit prin polita de asigurare facultativa a locuintei Allianz-Tiriac trebuie anuntata catre Centrul de daune:
In cazul producerii unei daune, ia masurile necesare pentru limitarea si extinderea pagubelor.
De asemenea, trebuie sa pastrezi bunurile afectate, pentru ca reprezentantii autoritatilor si ai Allianz-Tiriac sa poata face constatarile necesare.
Daca ai incheiat o asigurare obligatorie pentru locuinta distribuita de catre Allianz-Tiriac, beneficiezi de aceleasi servicii de calitate in ceea ce priveste constatarea si solutionarea daunelor – specialistii nostri vor constata pagubele si vor intocmi dosarul de dauna, urmand ca despagubirile cuvenite sa fie achitate de catre PAID, conform legislatiei in vigoare.
In caz de furt sau vandalizare a bunurilor:
In cazul in care esti victima furtului sau a vandalizarii bunurilor din locuinta, trebuie sa iei masurile necesare conservarii urmelor, trebuie sa anunti Politia, apeland numarul unic pentru apeluri de urgenta 112 si sa intocmesti o lista cu bunurile care lipsesc sau care au fost distruse, pentru a o prezenta Politiei si Allianz-Tiriac.
In caz de incendiu:
In cazul producerii unui incendiu, trebuie sa intrerupi alimentarea cu gaze a locuintei si alimentarea la curent electric. Apoi, trebuie sa anunti Pompierii sau Politia, apeland la numarul unic pentru situatii de urgenta 112.
Incearca sa stingi, cu mijloacele proprii, incendiul produs, doar daca acest lucru nu iti pune viata in pericol.
In cazul unor calamitati naturale:
In cazul producerii unei calamitati naturale - inundatie, viitura, alunecare de teren sau cutremur - trebuie sa anunti Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta, apeland numarul unic pentru apeluri de urgenta 112 sau contactand Primaria sau Consiliul local.
In caz de dauna - intrebari frecvente
Prin notificarea online sau prin posta poti:
Ai 3 optiuni pentru a notifica online un eveniment pe asigurarea de viata:
In cazul in care notifici un eveniment in sucursalele Allianz-Tiriac sunt necesare urmatoarele documente care se vor transmite prin posta la adresa Str. Grigore Alexandrescu 74 - Compartiment daune viata:
Completarea formularelor de avizare este facuta de catre persoana asigurata, beneficiar sau reprezentant legal, fiind obligatorie semnarea acestora.
Pentru asiguratii care aleg sa notifice evenimentul online, in functie de tipul evenimentului se vor solicita documente in original, doar la cererea expresa a unui reprezentant Allianz-Tiriac.
In caz de dauna - intrebari frecvente
Cand accesezi serviciile medicale in reteaua partenerilor medicali nu trebuie sa platesti nimic. Allianz-Tiriac va achita direct partenerului medical serviciile accesate de tine si incluse in asigurare.
In cazul in care medicul recomanda examinari sau investigatii suplimentare, trebuie sa obtii o recomandare scrisa din partea acestuia care sa contină urmatoarele: numele si prenumele tau, CNP-ul / data nasterii, diagnosticul prezumtiv / definitiv, serviciile medicale recomandate, data emiterii, semnatura si parafa medicului.
Daca ai intrebari cu privire la asigurarea ta, apeleaza Serviciul Asistenta Asigurari Sanatate la numarul 021 2019 100 (tasta 2).
Accesarea serviciilor medicale in afara retelei presupune achitarea costurilor acestor servicii si recuperarea ulterioara a cheltuielilor prin avizarea unui dosar de rambursare. Allianz-Tiriac iti va restitui costurile conform conditiilor contractuale in termen de 30 de zile calendaristice de la data depunerii ultimului document solicitat.
Cand te prezinti la medic trebuie sa ai la tine Raportul de constatare eveniment medical.
Serviciile medicale incluse in Pachetul sarcina se vor efectua doar in reteaua partenerilor medicali Allianz-Tiriac.
Pentru accesarea serviciilor medicale incluse in Pachetul de Sarcina te rugam sa parcurgi urmatorii pasi:
1. Consulta Tabelul de Beneficii atasat contractului tau de asigurare pentru a te informa cu privire la serviciile acoperite
2. Acceseaza serviciile acoperite in conformitate cu trimestrul de sarcina in care te afli:
IMPORTANT! Accesarea serviciilor medicale incluse in Pachetul sarcina se face la orice clinica medicala partenera in baza acordului Serviciului de Asistenta Asigurari Sanatate, obtinut de catre partenerul medical Allianz-Tiriac, in momentul prezentarii la consultatie.
Pentru accesarea serviciilor medicale incluse in Pachetul preventiv, te rugam sa parcurgi urmatorii pasi:
Serviciile medicale incluse in Pachetul preventiv se vor accesa integral, o singură dată pe an de asigurare si doar in cadrul furnizorului medical ales. Allianz-Ţiriac acoperă doar costul investigatiilor medicale efectuate si incluse in Formularul de accesare a serviciilor medicale incluse in pachet.
Orice alte servicii medicale suplimentare solicitate de asigurat sau recomandate de medic, se vor acoperi doar in baza acordului din partea Serviciului Asistenta Asigurari Sanatate - 021 2019 100 (tasta 2) si in conformitate cu conditiile contractului de asigurare.
IMPORTANT! Recomandam efectuarea consultatiei medicale, inclusa in Pachetul preventiv, dupa obtinerea rezultatelor analizelor de laborator si a investigatiei clinice. Consultatia se va efectua in maxim 15 zile de la data efectuarii analizelor de laborator.
Pentru rambursarea costurilor trebuie sa furnizezi urmatoarele documente:
Poti transmite documentele:
Ai 3 optiuni pentru a deschide online un dosar cu ramburs:
In caz de dauna - intrebari frecvente
Optiunea 1:
In cazul unui accident sau al unei imbolnaviri, persoana asigurata sau un reprezentant al acesteia, trebuie sa notifice urgenta medicala catre partenerul Allianz-Tiriac, Mondial Assistance, si sa respecte instructiunile primite.
Date de contact Mondial Assistance:
Optiunea 2:
In cazul in care, nu ai avizat evenimentul conform informatiilor de la optiunea 1, poti aviza direct catre Allianz-Tiriac, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la intoarcerea in tara.
Clauza suplimentara Storno:
Avizarea evenimentelor aferente Clauzei suplimentare Storno se face prin e-mail: Daune_AZ_Tiriac@mondial-assistance.at.
Pentru avizarea dosarului, sunt necesare urmatoarele documente: