- Asigurarile de viata, linia de business cu cel mai mare ritm de crestere in 2020
- Asigurarile generale, afectate de criza COVID-19
- Peste 695 mil. lei injectate in economie, sub forma despagubirilor
- Numar de clienti in crestere, in pofida contextului economic dificil
Allianz-Tiriac a inchis anul 2020 asa cum o face de peste 26 de ani, indiferent de provocarile din mediul de economic: cu rezultate robuste si soliditate financiara, demonstrand inca o data viabilitatea modelului sau de business.
Primele brute subscrise totale au depasit 1,32 miliarde de lei, in scadere cu 3,7% fata de 2019, in timp ce profitul operational s-a imbunatatit cu 15% si a insumat 154 milioane de lei.
Diminuarea vanzarilor totale a fost cauzata de restrangerea businessului de asigurari generale, in special pe segmentul asigurarilor de calatorie, afectate de criza COVID-19, dar si a scaderii subscrierilor din politele auto.
Pe de alta parte, subscrierile din asigurari de locuinta s-au majorat cu 11%. Pe fondul pandemiei, locuinta a devenit mai mult decat spatiul de relaxare si petrecere a timpului cu familia, iar interesul pentru protejarea casei a crescut.
Dincolo de efectele negative evidente, pandemia COVID-19 a generat si oportunitati pentru o crestere mai ampla in zona asigurarilor de viata, romanii fiind mai receptivi in a proteja ceea ce conteaza mai mult: viata lor si bunastarea celor dragi. La nivelul Allianz-Tiriac, vanzarile de asigurari de viata au avut cea mai mare rata de crestere, de aproape 14%, in conditiile in care subscrierile la nivel de piata au scazut in 2020.