Avertisment: utilizați un browser învechit,, vă rugăm să treceți la un browser mai modern, cum ar fi Chrome, Firefox sau Microsoft Edge.

Allianz-Tiriac incheie 2020
cu rezultate robuste si soliditate financiara

  • Asigurarile de viata, linia de business cu cel mai mare ritm de crestere in 2020
  • Asigurarile generale, afectate de criza COVID-19
  • Peste 695 mil. lei injectate in economie, sub forma despagubirilor
  • Numar de clienti in crestere, in pofida contextului economic dificil

Allianz-Tiriac a inchis anul 2020 asa cum o face de peste 26 de ani, indiferent de provocarile din mediul de economic: cu rezultate robuste si soliditate financiara, demonstrand inca o data viabilitatea modelului sau de business.

Primele brute subscrise totale au depasit 1,32 miliarde de lei, in scadere cu 3,7% fata de 2019, in timp ce profitul operational s-a imbunatatit cu 15% si a insumat 154 milioane de lei.

Diminuarea vanzarilor totale a fost cauzata de restrangerea businessului de asigurari generale, in special pe segmentul asigurarilor de calatorie, afectate de criza COVID-19, dar si a scaderii subscrierilor din politele auto.

Pe de alta parte, subscrierile din asigurari de locuinta s-au majorat cu 11%. Pe fondul pandemiei, locuinta a devenit mai mult decat spatiul de relaxare si petrecere a timpului cu familia, iar interesul pentru protejarea casei a crescut.

Dincolo de efectele negative evidente, pandemia COVID-19 a generat si oportunitati pentru o crestere mai ampla in zona asigurarilor de viata, romanii fiind mai receptivi in a proteja ceea ce conteaza mai mult: viata lor si bunastarea celor dragi. La nivelul Allianz-Tiriac, vanzarile de asigurari de viata au avut cea mai mare rata de crestere, de aproape 14%, in conditiile in care subscrierile la nivel de piata au scazut in 2020.

Virgil Soncutean, CEO al Allianz-Tiriac Asigurari:“Am incheiat un an dificil, fara surprize. Allianz-Tiriac a demonstrat inca o data ca este un business solid, care livreaza performanta. Am reusit intr-un mediu volatil si incert sa avem vanzari comparabile cu anul anterior, sa ne imbunatatim profitabilitatea operationala si sa crestem numarul de clienti. Si cel mai important, datorita colegilor mei si profesionalismului lor, am ramas alaturi de clienti si parteneri, ne-am respectat promisiunile si am oferit siguranta. Anul 2020 a insemnat pentru Allianz-Tiriac si deschiderea unui nou capitol din povestea sa prin semnarea primei achizitii. Tranzactia de preluarea a Gothaer Romania este o confirmare a angajamentului nostru fata de piata locala si un pas inainte in strategia de consolidare a pozitiei Allianz-Tiriac. Asadar, pentru 2021 avem toate motivele sa fim optimisti si increzatori”.

In varianta simplificata de achizitie a asigurarilor auto, clientii parcurg patru pasi simpli: ofera informatii despre masina si sofer, primesc oferta de pret, stabilesc detaliile finale, iar dupa validare, primesc electronic asigurarea. Solutia Allianz-Tiriac comunica cu bazele de date publice, ceea ce permite precompletarea automata a datelor de identificare a autovehiculului si face astfel achizitia mult mai rapida.

Obtinerea unei cotatii, dar si achizitia simplificata pot fi efectuate direct de pe computer, telefon mobil sau tableta, in limba romana sau in engleza.

In cazul asigurarii RCA, clientii pot adauga in acoperire decontarea directa, care, la un tarif mediu de 88 lei, le ofera acces la serviciile prompte ale Allianz-Tiriac chiar si atunci cand sunt loviti in trafic de soferi cu asigurare la alte companii.

Noua modalitate de cotare si achizitie pe segmentul asigurarilor auto a fost lansata de grupul Allianz in acelasi timp in toate tarile din regiunea Europei Centrale si de Est.

Despre Allianz-Tiriac Asigurari

Pandemia COVID-19 nu a afectat capacitatea Allianz-Tiriac de a-si onora promisiunile, iar despagubirile platite in 2020 au insumat 695 milioane de lei.

Rata combinata s-a situat la 91,5%, in scadere usoara fata de 2019. Portofoliul echilibrat si disciplina costurilor operationale sunt principalii factori care au influentat in mod pozitiv rata combinata. In perioada starii de urgenta a existat un impact pozitiv si din perspectiva frecventei mai reduse a daunelor, insa acesta a fost anulat de severitatea in crestere.

Sustinerea clientilor prin servicii adaptate pandemiei

In 2020, Allianz-Tiriac a pus oamenii pe primul loc – clienti, angajati, parteneri si comunitate - iar in acelasi timp a ramas consecventa principiilor sale de a oferi produse si servicii adaptate nevoilor clientilor.

 

Pentru a permite clientilor sa aiba grija in continuare de sanatatea lor am introdus gratuit in acoperirile politelor de sanatate servicii de consultanta medicala la distanta. Am extins acoperirile politelor de calatorie in strainatate prin includerea riscului de infectare cu COVID-19, am dezvoltat serviciul de solutionare digitala a daunelor Claims Tracker pentru toate asigurarile auto. Printre produsele nou lansate in plina pandemie se numara asigurarea de raspundere pentru magistrati si asigurarea de raspundere pentru persoane fizice.

In 2021, Allianz-Tiriac va intensifica actiunile de simplificare, in beneficiul clientilor, angajatilor si partenerilor de distributie. Prima initiativa de simplificare din 2021 a vizat procesul de achizitie a asigurarilor auto prin reducerea la jumatate a numarului de intrebari adresate clientilor pentru emiterea unei polite. Acum, in mai putin de 5 minute si dupa maximum 11 intrebari, clientii persoane fizice primesc asigurarea auto, My Car (Casco si RCA) sau RCA, direct pe e-mail. Achizitia simplificata este disponibila agentilor si partenerilor nostri brokeri.

Nota: Finalizarea tranzactiei de preluare a Gothaer Romania, semnata in decembrie 2020, este conditionata de obtinerea aprobarilor din partea autoritatilor. 

Departament comunicare
Pentru informatii suplimentare:
contact.presa@allianztiriac.ro
Iti oferim suport