Allianz-Tiriac Asigurari a incheiat primul semestru din 2020 cu cresteri ale vanzarilor de asigurari de viata, sanatate si proprietati si consolidarea profitabilitatii operationale, in pofida impactului major al crizei coronavirusului in economie.
Valoarea totala a primelor brute subscrise a fost relativ constanta, cu o scadere de numai 1,6%, pana la 688 de milioane de lei, in pofida restrictiilor impuse de starea de urgenta, care a dus la limitarea la minimum a activitatii economice in perioada martie-mai.
Asigurarile de viata, sanatate si proprietati si-au continuat ritmul sustinut de crestere, demonstrand ca nevoia de protectie este tot mai bine inteleasa. De exemplu, cresterea volumului primelor brute subscrise din asigurari de viata a fost de 14%, in timp ce cresterea subscrierilor din asigurari de locuinta a fost de peste 7%.
In ceea ce priveste segmentul auto, subscrierile s-au diminuat cu 3,7%, din cauza vanzarilor mai mici de asigurari facultative, ca urmare a scaderii pietei auto.
Subscrierile online au insumat aproximativ 10 de milioane de lei in primele 6 luni din 2020. Strategia Allianz-Tiriac Asigurari de a investi in servicii digitale cu mult inainte de declansarea pandemiei s-a dovedit a fi cu atat mai potrivita pentru clienti in aceasta perioada de distantare sociala. Primele aferente asigurarilor de viata cu componenta investitionala existente subscrise prin aplicatia Allianz-Tiriac Mobile au depasit 2 milioane de lei in primele 6 luni din 2020, de aproape 7 ori mai mult decat cele inregistrate pe intreg anul trecut prin intermediul acestui canal de distributie. Aceasta dinamica arata interesul tot mai mare pentru planificarea financiara pe termen lung.
Criza nu a afectat in niciun fel capacitatea Allianz-Tiriac de a-si onora promisiunile si nici nu a influentat calitatea serviciilor oferite. In primul semestru din 2020 compania a platit despagubiri de peste 338 de milioane de lei clientilor si tertilor pagubiti.
Rata combinata la nivelul intregii companii s-a redus cu aproape patru puncte procentuale in intervalul iunie 2019 – iunie 2020 pana la sub 89%, pe fondul unei discipline riguroase a costurilor operationale si al mixului de portofoliu, ceea ce a condus si la o crestere a profitului operational cu peste 28% in primul semestru din 2020, fata de aceeasi perioada din 2019.