Rezultate Allianz-Tiriac 2021

Allianz-Tiriac schimba treapta de viteza: rezultate istorice in 2021 si angajament reconfirmat pentru Romania
  • Vanzarile au depasit 2 miliarde de lei in 2021, cel mai ridicat nivel din istoria companiei
  • Numarul de clienti a crescut cu doua treimi in 2021 fata de anul anterior
  • Plati in valoare de peste 768 milioane de lei, pentru beneficiarii asigurarilor Allianz-Tiriac
  • Portofoliul RCA a atins un echilibru in 2021, insa propunerea de plafonare a tarifelor pune in incertitudine asezarea pietei pe o traiectorie corecta in 2022.
  •  
  • Allianz-Tiriac a incheiat anul 2021 cu prime brute subscrise in valoare de peste 2 miliarde de lei, in crestere cu aproximativ 55% fata de 2020 si un profit operational de 162 milioane de lei. Aceste rezultate marcheaza 2021 ca un an de referinta pentru Allianz-Tiriac, fiind cel mai bun an din perspectiva vanzarilor, profitabilitatii, a numarului de clienti si a initiativelor de crestere.
Virgil Soncutean, Director General al Allianz-Tiriac Asigurari“Allianz-Tiriac a avut nevoie de 20 de ani pentru a atinge primul miliard de lei vanzari si doar de 5 ani pentru al doilea. Acelasi lucru s-a intamplat si in cazul numarului de clienti – 20 de ani pentru 500.000 de clienti si doar 5 ani pentru a depasi borna de 1 milion. Aceste ritmuri accelerate ne confirma ca vremurile in care traim creeaza premise mai abrupte pentru succes si esec, deopotriva. 2021 este un an istoric pentru noi, din perspectiva rezultatelor si a initiativelor de crestere, printre care se numara si premiera unei achizitii – Gothaer Romania. Este un an de referinta in construirea modelului de business adaptat realitatii de azi, dar mai ales a celei de maine. Am invatat impreuna in ultimii doi ani lectia sanatatii, iar in ultimele zile lectia pacii, si tot impreuna vom merge mai departe. Multumesc clientilor, angajatilor si partenerilor de distributie care ne sunt alaturi si de care vom fi alaturi, indiferent de situatie. Acum, toate gandurile noastre se indreapta spre Ucraina”

Performanta Allianz-Tiriac din 2021 este rezultatul strategiei de simplificare a modelului de business si de adaptare la asteptarile in schimbare ale clientilor. Contextul de piata, in special din zona RCA, a avut de asemenea un impact semnificativ asupra activitatii in 2021. Allianz-Tiriac si-a reafirmat angajamentul si capacitatea de a veni cu solutii atat pentru clienti, cat si pentru partenerii de distributie. 

Cresterea de 54% a volumului de vanzari a fost sustinuta de toate liniile de asigurare si retelele de distributie, reflectand un model de business echilibrat. Cele mai puternice cresteri au fost inregistrate pe segmentul asigurarilor RCA, viata si asigurari de calatorie.

Subscrierile totale din asigurari de viata s-au majorat cu aproximativ 40% si au depasit 277 milioane de lei. Vanzarile de asigurari de locuinta au avansat cu peste 20%, in timp ce in cazul asigurarilor de calatorie subscrierile s-au triplat.

Business-ul cu asigurari auto s-a majorat cu 80%, pana la 1,2 miliarde de lei, ca urmare a strategiei Allianz-Tiriac de a fi o companie activa pe toate linii de asigurare si un jucator care raspunde nevoilor clientilor si distribuitorilor in orice context de piata.

Asigurarile RCA au atins un echilibru in 2021 in portofoliul Allianz-Tiriac, rata combinata coborand usor sub nivelul de 100%. Propunerea de plafonare a tarifelor pune insa in incertitudine asezarea pietei pe o traiectorie corecta in 2022. Insuficienta primelor in raport cu acoperirile de milioane de euro, tolerarea derapajelor unor service-uri auto sunt adevaratele probleme ale pietei. In lipsa corectiilor, clientii sunt cei care sufera.

In 2021, aproximativ 768 milioane de lei au fost directionate clientilor si tertilor pagubiti in baza politelor incheiate, cu 11% mai mult fata de 2020. Cea mai mare parte despagubire din 2021 s-a situat la aproximativ 7 milioane de lei si a fost platita in urma unui incendiu produs la instalatia electrica a unei hale care a afectat in totalitate stocul de marfa al companiei asigurate.

 

Investitii in simplificare pentru a fi mai aproape de clienti

Simplificarea interactiunii cu clientii este elementul cheie al strategiei Allianz-Tiriac pe termen lung.

In 2021, Allianz-Tiriac s-a concentrat pe usurarea accesului clientilor la protectie prin implementarea de solutii facile atat pentru achizitia de asigurari, cat si pentru accesarea beneficiilor oferite.

Ofertarea si achizitia rapida, de pe telefonul mobil sau desktop pentru asigurarile auto si de locuinta, semnatura electronica, accesul la despagubire printr-un proces 100% digital, datorita Claims Tracker, sunt cateva dintre initiativele de simplificare si digitalizare ale Allianz-Tiriac.

Despre Allianz-Tiriac Asigurari

Allianz-Tiriac este parte a grupului german Allianz, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii financiare si asigurari si cel mai valoros brand de asigurari din lume, potrivit celei mai recente evaluari Interbrand. In Romania, compania se bucura de stabilitate financiara si de increderea clientilor de peste 25 de ani. Succesul Allianz-Tiriac sta in echipa de peste 4.000 de profesionisti care se afla in spatele fiecarei reusite a companiei.  Responsabilitatea, cooperarea, integritatea si increderea sunt valorile care ne definesc. 

 

Departament comunicare
Pentru informatii suplimentare:
contact.presa@allianztiriac.ro
Iti oferim suport