· Allianz-Tiriac estimeaza pagubele potentiale pentru portofoliul property pe baza unui model conservator, cu parametri mult peste cerintele deja restrictive ale Solvency II.
· Allianz-Tiriac are 400 sute de mii de clienti persoane fizice si companii asigurati impotriva riscurilor catastrofice
Expunerea totala a Allianz-Tiriac, adica valoarea maxima a despagubirilor de achitat in contul politelor de asigurare de proprietate din portofoliul propriu, in cazul unui cutremur cu o magnitudine de 7,9 grade pe scara Richter, este de aproximativ 815 milioane de euro, potrivit celei mai recente reevaluari, realizata la finalul anului trecut.
Datorita programului sau de reasigurare solid, capacitatea de plata a Allianz-Tiriac intr-un astfel de scenariu, comparabil ca severitate cu seismul recent din Turcia si Siria, depaseste cu 15% pagubele maxime estimate, fiind de aproximativ 950 milioane de euro.
Programul de reasigurare pentru riscuri catastrofice este incheiat cu reasiguratori internationali de top, cu rating financiar ridicat, printre care se numara Allianz SE (S&P Rating AA), Hannover RE (S&P Rating AA-), XL RE Europe (S&P Rating AA-), Scor RE (S&P Rating A+), Everest RE (S&P Rating A+). Nivelul expunerii la riscul de cutremur este revizuit de doua ori pe an, cu scopul de a valida eficienta programului de reasigurare.
“Cutremurele, asa cum am observat cu totii zilele acestea, pot provoca multa suferinta si pierderi umane. Din pacate, si costurile de reconstructie dupa un seism de amploare sunt enorme. De aceea, Allianz-Tiriac acorda o atentie deosebita capacitatii de sustinere a clientilor nostri – persoane fizice si companii. Capacitatea noastra de plata este dimensionata având ca reper un cutremur cu o magnitudine de 7,9 grade pe scara Richter, care pentru zona Vrancea are o probabilitate de aparitie de 0,2%, respectiv o data la 500 de ani. Vorbim despre un model conservator, cu parametri mult peste cerintele deja restrictive ale Solvency II, care in cazul zonei Vrancea se traduc printr-un seism cu o magnitudine de 7,5 de grade pe scara Richter”, a declarat Aurel Badea, Deputy CEO, responsabil de aria tehnica in cadrul Allianz-Tiriac.
Pentru estimarea impactului evenimentelor catastrofice Allianz-Tiriac se bazeaza pe expertiza grupului Allianz, agregata la nivelul unui centru de competenta pentru riscuri catastrofice din cadrul Allianz RE, unde s-a dezvoltat un model probabilistic de simulare a daunelor catastrofice adaptat la specificul riscului seismic din România.
Allianz-Tiriac are 400 sute de mii de clienti, persoane fizice si companii, asigurati impotriva riscurilor catastrofice.
Pentru asigurarea continuitatii activitatii pentru toate scenariile de risc specifice tarii noastre, inclusiv un cutremur de mari dimensiuni, Allianz-Tiriac a elaborat planuri pentru gestionarea situatiilor de criza, astfel incât reluarea serviciilor noastre critice pentru clienti, inclusiv gestionarea daunelor, sa poata fi asigurata neintrerupt. De exemplu, aplicatiile informatice si datele utilizate de companie sunt instalate intr-un centru de date situat intr-o zona cu risc seismic extrem de redus si copiate intr-un centru de rezerva situat la mare distanta fata de cel de baza.
96 de notificari de dauna in urma cutremurelor din ultimele zile in România
Allianz-Tiriac a primit pâna la acest moment 96 de notificari de dauna, in baza asigurarilor obligatorii si facultative de locuinta, precum si in baza politelor de bunuri pentru companii, ca urmare a cutremurelor care au avut loc in România in 13 si 14 februarie.
Asiguratii nostri pot notifica daunele la numarul de telefon: 021 2019 180 sau direct pe website-ul Allianz-Tiriac in baza formularului online de notificare.
Despre Allianz-Tiriac Asigurari
Allianz-Tiriac este parte a grupului german Allianz, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii financiare si asigurari si cel mai valoros brand de asigurari din lume, potrivit celei mai recente evaluari Interbrand. In România, compania se bucura de stabilitate financiara si de increderea clientilor de peste 28 de ani. Rolul nostru este sa fim alaturi de oameni, sa le aratam cum sa isi gestioneze neprevazutul din viata lor si sa ii indrumam, astfel incât sa-si poata pastra si imbunatati calitatea vietii, a comunitatilor din care fac parte sau afacerea.