Tehnologia și tendințele de digitalizare în segmentul serviciilor financiare din ultimii ani aduc asigurările tot mai aproape de consumatori acolo unde își petrec cel mai mult timpul, online. Chiar dacă sunt foarte obișnuiți să cumpere aproape orice online odată cu dezvoltarea comerțului electronic, 3 din 5 tineri din Generația Z nu au achiziționat însă niciodată o asigurare 100% digitală, arată un sondaj online inițiat de Allianz-Țiriac la nivel național, peste media la nivelul tuturor generațiilor. Aproximativ 20% spun însă că iau în calcul o astfel de achiziție în perioada următoare și majoritatea se așteaptă la procese digitale rapide și intuitive, transparență și produse simple, personalizate și la costuri accesibile pentru a cumpăra online.
Deși conștientizează importanța protecției din asigurări și aproape 85% spun că dețin cel puțin o poliță de asigurare, pentru 1 din 3 respondenți, principalele îngrijorări care i-au determinat să amâne achiziția unei asigurări online sunt că ar putea să nu înțeleagă toate detaliile produsului sau că nu sunt convinși că informațiile online despre asigurare le-ar fi suficiente încât să nu mai fie nevoie să discute cu un consultant financiar, mai arată sondajul Allianz-Țiriac.