Într-un context volatil și deseori lipsit de predictibilitate, rezultatele Allianz-Țiriac confirmă strategia sustenabilă de creștere și sprijinul real acordat clienților în momentele în care au avut cel mai mult nevoie. Compania a consolidat performanța principalelor sale linii de business și a atins în 2024 un profit brut de peste 500 de milioane de lei, cumulat pentru entitățile de asigurări și pensii, dintre care aproape 90% din activitatea de asigurări, după plata despăgubirilor, constituirea rezervelor și deducerea cheltuielilor operaționale și taxelor și impozitelor către autorițăți și bugetul de stat. Totodată, performanța Allianz-Țiriac Asigurări a generat o contribuție directă la bugetul de stat de 232,6 milioane de lei, reprezentând cheltuieli cu taxe, impozite și alte contribuții (FGA, BAAR, ASF).
Asigurările de locuință și de răspundere civilă din portofoliul Allianz-Țiriac Asigurări au avut în 2024 un avans de peste 10%, până la 252,3 de milioane de lei subscrieri, semnalând o creștere a interesului românilor pentru astfel de soluții de protecție. În același timp, pe linia asigurărilor auto, subscrierile au crescut într-un ritm responsabil de 2,5%. Evoluția confirmă preferința clienților pentru oferta Allianz-Țiriac, bazată pe principiul calității la un preț corect.
La finalul lui 2024, peste 1,6 milioane de persoane și companii beneficiau de protecția financiară oferită de Allianz-Țiriac Asigurări, dintre care peste 235.000 de clienți dețineau o asigurare de viață, în creștere cu 23% față de anul 2023. Reputația solidă și nivelul ridicat al calității serviciilor oferite la prețuri competitive au fost elementele cheie care au atras un număr tot mai mare de clienți către Allianz-Țiriac. Astfel, la finalul anului 2024, compania și-a păstrat statutul de lider în ceea ce privește loialitatea clienților, atât pe segmentul asigurărilor generale, cât și pe cel al asigurărilor de viață.
Totodată, Allianz-Țiriac Pensii Private a încheiat 2024 cu peste 1,7 milioane de participanți și active nete administrate de 31,5 miliarde de lei la fondul de pensii Pilon II și peste 73.000 de participanți și active nete de peste 692 de milioane de lei cumulat la cele două fonduri administrate Pilon III. Compania a plătit în total aproape 240 de milioane de lei participanților la fondul Pilon II și aproape 23 de milioane de lei participanților la fondurile Pilon III care au îndeplinit condițiile să beneficieze de pensie privată anul trecut.
Trei decenii de impact economic și social în România, cu o contribuție de 20 de miliarde de euro
În cei 30 de ani de activitate pe piața locală de asigurări, Allianz-Țiriac a avut un parcurs remarcabil care a contribuit constant la siguranța și protecția a milioane de români. De-a lungul acestei perioade, compania s-a impus nu doar prin performanțele financiare, dar și prin angajamentul față de clienți și prin impactul în societate și în economie.
Astfel, Allianz-Țiriac a avut o contribuție totală de 20 de miliarde de euro la economia locală de la începutul activității în România, în 1994, până în prezent, cifră care demonstrează aportul substanțial la dezvoltarea economică și socială a țării. Contribuția totală include impactul direct de 4 miliarde de euro, la care se adaugă impactul indirect (efect de multiplicare x1), cel indus (efect de multiplicare x1,5) și cel al sectorului economic (efect de multiplicare x1,5). Aportul total în economie al Allianz-Țiriac echivalează cu 0,6% din PIB-ul României în perioada analizată și s-ar putea concretiza în până la 80 de spitale moderne, 2.000 de școli noi, 2.000 de kilometri de autostradă sau 130.000 de locuințe sociale.
În aceste peste trei decenii, compania a înțeles importanța stabilității și a protecției financiare, fiind alături de români în cele mai importante momente ale vieții lor, fie acestea fericite sau mai puțin fericite. Totodată, Allianz-Țiriac, o companie joint-venture rezultată din colaborarea excelentă dintre grupul Allianz (52,16%) și Țiriac Holding Limited (44,79%), a fost un actor activ în educarea și dezvoltarea pieței de asigurări din România, stabilind standarde de profesionalism și inovare care au modelat felul în care asigurările sunt percepute și accesate pe plan local.
Despre Allianz-Țiriac Asigurări
Allianz-Țiriac este parte a grupului german Allianz, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii financiare și asigurări și cel mai valoros brand de asigurări din lume, potrivit celei mai recente evaluări Interbrand. Pe plan local, Allianz-Țiriac este o companie joint-venture, bazată pe o colaborare excelentă a grupului Allianz, care deține 52,16% din acțiuni, și Țiriac Holding Limited, care deține 44,79%. În cei 30 de ani de activitate, Allianz-Țiriac a contribuit cu 20 miliarde de euro la economia României. Aportul total în economie al Allianz-Țiriac echivalează cu 0,6% din PIB-ul României în perioada analizată și s-ar putea concretiza în până la 80 de spitale moderne, 2.000 de școli noi, 2.000 de kilometri de autostradă sau 130.000 de locuințe sociale.