Comunicate de presa
Allianz-Tiriac

Interviu cu Aurel Badea, Directorul Ariei tehnice Allianz-Tiriac privind noul serviciu de decontare directa oferit prin asigurarea RCA

Comunicat de presa

Publicat pe 9 noiembrie 2017

Si tu BENEFICIEZI acum de POLITA TA RCA!

Allianz - Interviu cu Aurel Badea despre Clauza de decontare directa pentru RCA

1. Serviciul optional de decontare directa, disponibil prin atasarea sa la asigurarea RCA, a devenit accesibil pentru publicul larg incepand cu 1 septembrie. Este acest serviciu disponibil si in oferta Allianz-Tiriac?

 Aurel Badea: Da, servicul este disponibil in oferta RCA Allianz-Tiriac inca de la 1 septembrie 2017.

2. De ce ar achizitiona oamenii acest serviciu, avand in vedere ca presupune un cost suplimentar? Care sunt avantajele?

 Aurel Badea: Beneficiul major pentru clientul nostru care opteaza pentru acest serviciu la achizitionarea politei RCA este acela ca, in cazul unui accident auto in care vinovatul este o terta persoana, acesta se va putea adresa asiguratorului la care a incheiat polita RCA in vederea repararii autovehiculului, in loc sa se adreseze asiguratorului RCA al tertului vinovat, cu care nu este in relatii contractuale si unde nu poate avea o transparenta privind modul de instrumentare a daunei sau a momentului in care se va face plata.

Clientul va simti in aceasta situatie faptul ca asigurarea RCA este acum si pentru el, ca raspunde unor nevoi personale de protectie a bunului propriu sau aflat in administrarea sa.

Acest serviciu schimba radical raportarea oamenilor la asigurarea RCA pe care o achizitionau in trecut pentru “altii”. Speram ca astfel pretul ca si criteriu unic de achizitonare a politei RCA va trece in plan secundar sau va fi echilibrat printr-o analiza corecta dintre pret si calitatea serviciilor de care va beneficia insusi contractantul politei RCA prin achizitionarea suplimentara a serviciului de decontare directa.

Pe scurt, ca sa rezum serviciile de care va beneficia asiguratul nostru: punct unic de acces la asiguratorul la care a incheiat polita RCA, plata mai rapida a daunei in cazul alegerii in cunostinta de cauza a asiguratorului respectiv.

In privinta costurilor, daca punem in oglinda toate avantajele enumerate mai sus, un cost de 88 de lei pentru persoanele fizice, menit sa le asigure linistea, va putea fi considerat acceptabil si care merita investit.

3. Credeti ca primele aferente acestui serviciu vor fi suficiente sa acopere toate costurile implicate in procesul de dauna plus recuperarea banilor sau ne putem astepta la costuri mai mari ale tarifelor RCA in oferta AZT?

Aurel Badea: In niciun caz tarifele RCA nu se vor majora ca urmare a introducerii acestei clauze optionale. Este o clauza care se achita separat, voluntar si nu vom face niciun rabat de la calitatea serviciilor oferite clientilor nostri. Din contra, vom continua sa bonusam clientii responsabili cu tarife si reduceri de prime la reinnoirea politelor conform comportamentului in trafic.

Calculele efectuate de catre specialistii nostri confirma faptul ca tarifele respective sunt in masura sa acopere daunele si sa sustina toate rezervele necesare despagubirii clientilor nostri. Modul in care vom gestiona noi recuperarea banilor de la celelalte companii de asigurari este o provocare pe care trebuie sa o administram. Fata de clientii nostri avem o promisiune si ne-o respectam pana la capat.

Pentru a le oferi clientilor nostri si detalii privind costul serviciului de decontare directa prin RCA, as dori sa precizez faptul ca tariful este diferentiat pe categorii de vehicule, dar si intre persoane fizice si juridice. Tariful pentru persoane fizice este, asa cum mentionam mai devreme, 88 de lei pentru autoturisme si 96 de lei pentru autovehicule transport persoane si autoutilitare. Pentru persoane juridice tariful este de 153 de lei pentru autoturisme si 274 de lei pentru autoutilitare si transport persoane.

4. Prin introducerea acestui nou serviciu, exista tendinta ca oamenii sa considere asigurarea RCA ca fiind un Casco simplu? Este corecta aceasta abordare?

Aurel Badea:Un produs Casco include acoperiri complexe atat pentru pagubele produse din culpa asiguratului, cat si in ceea ce priveste urmarile riscurilor atmosferice sau ale pagubelor produse de incediu, furt sau explozie.

Serviciul de decontare directa este valabil daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

  • accidentele auto se produc pe teritoriul Romaniei
  • vehiculele implicate in accident sunt inmatriculate in Romania
  • prejudiciile sunt produse exclusiv vehiculelor – doar daune materiale, nu si vatamari corporale
  • in cazul in care, accidentul este soldat si cu vatamari corporale, clauza de decontare directa nu poate fi utilizata
  • ambele vehicule implicate in accidentul auto au asigurare RCA valabila la data evenimentului
  • prejudiciile exclud vatamarile corporale

Asadar, cele doua asigurari nu pot fi comparate nici din perspectiva acoperirilor si nici a beneficiilor clientilor.

5. Caror clienti le recomandati acest serviciu?

Aurel Badea: Pentru serviciul de decontare directa poate opta orice client, persoana fizica sau juridica care isi achizitioneaza o polita RCA de la Allianz-Tiriac. Decontarea directa trebuie achizitionata in acelasi moment cu polita RCA, contractarea ei ulterioara nefiind posibila. Valabilitatea ei este identica cu cea a politei RCA.

De asemenea, conform raportului ASF realizat la mijlocul anului privind “Situatia petitiilor inregistrate la ASF“, Allianz-Tiriac are o rata a reclamatiilor de sub 4%, in scadere cu peste 27% fata de prima jumatate a anului 2016.

De aceea, ne asteptam ca soferii care au beneficiat de serviciile companiei noastre in calitate de parte pagubita de catre un asigurat RCA Allianz-Tiriac sa isi doreasca sa beneficieze in continuare de servicii de calitate si de siguranta oferita de asigurarea RCA cu decontare directa de la Allianz-Tiriac.

6. Este Allianz-Tiriac pregatit din punct de vedere operational sa raspunda si nevoilor de constatare si plata a daunelor propriilor asigurati RCA?

Aurel Badea: Sigur ca da. Avem deja peste 5.000 de astfel de clauze achizitionate de catre clientii nostri de la inceputul lunii septembrie 2017, iar sistemul operational este functional si optimizat prin prisma atator ani de experienta in vanzarea si gestionarea asigurarilor auto. Nu este un volum mare, dar este un start bun. O parte dintre asiguratii nostri au beneficiat deja de acest serviciu optional.

Probabil va ganditi la faptul ca acest sistem de decontare intre companiile de asigurari este inca la inceput pentru asigurarile RCA. Dar Allianz-Tiriac, asa cum mentionam, are deja experienta pentru daunele cu regres pe Casco. Stim deja cum functioneaza procesul si lucram la perfectionarea sistemului de decontare si recuperare a daunelor. Insa, cum punctam si mai devreme, recuperarea banilor este un proces intre asiguratori - nu va afecta clientii. Acestia se vor bucura de servicii de calitate, Allianz-Tiriac preluand toata responsabilitatea recuperarii banilor.

7. Va asteptati ca acest nou serviciu sa impulsioneze vanzarile de RCA, cu atat mai mult cu cat Allianz-Tiriac se bucura de o reputatie buna privind plata despagubirilor?

Aurel Badea: Credem ca, incepand cu 1 septembrie 2017, soferii au achizitionat si vor continua sa achizitioneze polita RCA pentru beneficiul propriu, ceea ce schimba din start modul in care acestia se pozitioneaza in raport cu decizia de cumparare a politei RCA. Probabil, curand, va disparea acea prima intrebare ce apare intre doi soferi care produc un accident “Unde ai asigurarea RCA?” pentru ca nu vor mai avea aceasta grija. Important este unde ai incheiata propria asigurare RCA.

Anticipam, de aceea, o mai mare grija privind decizia de selectie a companiei de asigurari de la care vor cumpara o polita RCA, iar reputatia buna pe care o avem privind plata despagubirilor este de natura sa faciliteze aceasta decizie.

Noi ne bucuram de oportunitatea de a le oferi servicii de calitate si clientilor nostri care si-au achizitionat nu doar o asigurare Casco, dar si o polita RCA.

Allianz-Tiriac Asigurari
Departamentul Comunicare
Bucuresti, 9 noiembrie 2017

Pentru informatii suplimentare va rugam contactati:

Toate declaraţiile si pozitiile exprimate in acest document se afla sub incidenta specificatiilor de mai jos: Anumite declaraţii prezentate în acest document se pot referi la aşteptări viitoare şi la alte proiecţii, care se bazează pe evaluările şi previziunile curente ale administratorilor şi implică riscuri şi incertitudini cunoscute şi necunoscute, care pot determina ca rezultatele, performanţele actuale să evolueze în mod diferit faţă de estimările exprimate sau sugerate în declaraţiile prezentate. Înplus, expresii precum „ar putea, va fi, ar trebui, se aşteaptă, planifică, intenţionează, anticipează, crede, estimează, previzionează, potenţial sau continuă” şi alte expresii similare se referă la proiecţii şi aşteptări pentru viitor.Rezultatele, performanţele obţinute în practică sau evenimentele pot fi diferite de cele exprimate în asemenea declaraţii, fiind influenţate, fără a fi limitate, de: (i)condiţiile economice generale, inclusiv condiţiile economice particulare ale activităţilor de bazăaleAllianz şi pieţelor principale în care operează; (ii) performanţele înregistrate de pieţele financiare, inclusiv pe pieţele în creştere; (iii) frecvenţa şi gravitatea evenimentelor asigurate; (iv) nivelul mortalităţii şi tendinţele acesteia; (v) nivelele de persistenţă; (vi) dimensiunea creditelor neperformante; (vii) nivelul ratelor dobânzii; (viii) ratele de schimb valutar; (ix) modificări ale mediului concurenţial; (x) schimbări ale legislaţiei şi reglementărilor, inclusiv schimbări referitoare la convergenţa monetară şi Uniunea Monetară Europeană; (xi) schimbări în politicile băncilor centrale şi/sau ale guvernelor; (xii) impactul achiziţiilor, (xiii) măsurile de reorganizare, precum şi de alţi (xiv) factori competitivi, la nivel naţional, regional sau global. Mulţi dintre aceşti factori pot apărea sau se pot manifesta mai pronunţat ca urmare a activităţilor teroriste şi a consecinţelor acestora.Compania nu îşi asumă nici o obligaţie de a actualiza orice informaţie referitoare la proiecţiile viitoare eventual exprimate în acest document

Infoline

Ne poti contacta la unul dintre numerelede telefon de mai jos:

0801 0801 08tarif redus apelabil doar din reteaua Telekom

021 20 19 100tarif normal apelabil din toate retelele

Program::
Luni-Vineri 08:00 | 20:00

Trimite-ne mesajul tau

Campurile (*) sunt obligatorii.

Declar ca datele incluse in aceasta fisa sunt reale si in conformitate cu informatiile de care dispun. Sunt de acord ca datele mele sa fie prelucrate si sa intre in baza de date a companiei Allianz-Tiriac Asigurari S.A. La cererea mea scrisa, Allianz-Tiriac Asigurari S.A. se obliga sa actualizeze, sa stearga sau sa ma informeze despre datele mele personale prelucrate conform dispozitiilor Legii 677/ 2001 modificate.

sa primesc materiale informative de la Allianz-Tiriac Asigurari S.A. prin mijloacele de comunicare preferate. Allianz-Tiriac Asigurari S.A. este inregistrata in Registrul de Evidenta a Prelucrarilor de Date cu Caracter Personal sub nr. 779. Informatii detaliate privind drepturile persoanelor vizate sunt afisate la sediile Allianz-Tiriac Asigurari si pe www.allianztiriac.ro.

Cererea dumneavoastra a fost inregistrata cu succes!