Comunicate de presa
Allianz-Tiriac

Rezultate la 9 luni: Allianz-Tiriac isi pastreaza dinamica de crestere

Comunicat de presa

Publicat pe 7 decembrie 2016

In primele 9 luni din 2016, Allianz-Tiriac a inregistrat un volum al veniturilor din prime la nivel agregat (asigurari generale si asigurari de viata & sanatate) de peste 906 milioane lei, in crestere cu aproximativ 17 procente fata de aceeasi perioada a anului precedent. In acelasi interval, despagubirile platite de companie s-au ridicat la o valoare de aproximativ 375 milioane de lei, in timp ce obligatiile de plata inregistrate sub forma de rezerve de dauna la 30 septembrie a.c. se cifrau la 328 milioane de lei.

Profitul operational consolidat din activitatea de asigurari a ajuns, la finele primelor 9 luni, la 70 milioane lei, cu peste 15 milioane de lei mai mult fata de acelasi interval din 2015.

Sub aspectul indicatorilor de siguranta financiara, Allianz-Tiriac Asigurari continua sa opereze cu rate de solvabilitate si de lichiditate mult superioare cerintelor minime legale (1 pentru cei doi indicatori). Astfel, rata de solvabilitate, conform Solvency II, la finele lunii septembrie, se situa la nivel agregat (asigurari generale si asigurari de viata) la 1.51, in timp ce lichiditatea la sfarsitul lunii septembrie pentru asigurarile generale se situa la 3.60, iar pentru activitatea de asigurari de viata la 6.34.

La jumatatea anului curent, Allianz-Tiriac inregistra o scadere a numarului de reclamatii cu circa 29 de procente, fata de acelasi interval al anului trecut.

Virgil Soncutean: “Scopul pentru care existam este acela de a le oferi clientilor nostri, persoane fizice sau juridice, suportul financiar in cazul unor situatii dificile, pentru a reveni cat mai repede, pe cat posibil, la starea de normalitate anterioara. Aceasta este promisiunea de care suntem responsabili, iar rezultatele pozitive inregistrate trimestru de trimestru sunt argumente care dovedesc ca ramanem o companie de incredere, solvabila si capabila sa isi onoreze promisiunile fata de clienti. De asemenea, continuam eforturile interne de imbunatatire a ratei reclamatiilor transmise de catre clientii nostri si in egala masura de catre tertii pagubiti, fata de care avem aceeasi responsabilitate. Ne dorim sa diminuam cat mai mult procentul reclamatiilor intemeiate si sa imbunatatim astfel experienta oamenilor, la orice punct de contact cu Allianz-Tiriac.

Segmentul Asigurarilor Generale: Asigurarile de Sanatate raman „vedete”

La nivelul asigurarilor generale, valoarea veniturilor a ajuns, la finele primelor 9 luni ale anului, la 817 milioane lei, inregistrand o crestere de aproape 18% fata de perioada corespondenta a anului trecut (694 milioane lei 9M 2015). Avansul subscrierilor a fost sustinut atat de segmentul asigurarilor auto (+19%), cat si de evolutia afacerilor non-auto (+14%).

Asigurarile auto au generat venituri in primele 9 luni ale anului de 576,5 mil. lei, sustinute de cresterea accelerata a vanzarilor de polite RCA.

"La nivelul asigurarilor generale, valoarea veniturilor a ajuns, la finele primelor 9 luni ale anului, la 817 milioane lei, inregistrand o crestere de aproape 18% fata de perioada corespondenta a anului trecut (694 milioane lei 9M 2015). Avansul subscrierilor a fost sustinut atat de segmentul asigurarilor auto (+19%), cat si de evolutia afacerilor non-auto (+14%).

Asigurarile auto au generat venituri in primele 9 luni ale anului de 576,5 mil. lei, sustinute de cresterea accelerata a vanzarilor de polite RCA." precizeaza Aurel Badea, Directorul Directiei Tehnice in cadrul Allianz-Tiriac.

Valoarea despagubirilor platite tertilor pagubiti in baza politelor RCA emise de Allianz-Tiriac Asigurari au depasit 123 milioane de lei in primele 9 luni din 2016, cu aproape 22 milioane lei mai mult fata de anul trecut. In acelasi timp, obligatiile de plata aferente aceleiasi linii de business, inregistrate sub forma de rezerve de dauna se situau, la 30 septembrie a.c. la peste 163 milioane de lei.

Toate liniile principale de asigurari non-auto au contribuit la aceasta dinamica pozitiva.

Linia de asigurari vedeta continua sa fie linia asigurarilor private de sanatate dedicate persoanelor fizice si juridice, Allianz-Tiriac inregistrand o crestere de peste 50 de procente in primele noua luni ale anului curent.

De asemenea, fata de anul trecut, numarul clientilor care au incheiat o asigurare privata de sanatate in nume personal sau prin intermediul angajatorului a crescut cu peste 70%. Allianz-Tiriac avea in portofoliul asigurarilor de sanatate, la finele celor 9 luni de activitate in curs, aproape de 85.000 de clienti.

De la inceputul anului si pana la finele lunii septembrie, clientii Allianz-Tiriac au efectuat peste 74.000 de accesari ale serviciilor medicale in baza asigurarilor private de sanatate, beneficiind astfel de peste 250.000 de servicii medicale.

Allianz-Tiriac a platit clinicilor partenere si nepartenere peste 14 milioane de lei, in contul serviciilor prestate de acestea clientilor beneficiari ai politelor de asigurari de sanatate.

Reteaua de parteneri medicali a Allianz-Tiriac, la care clientii companiei pot apela in toata tara, a ajuns la 245 contracte si 696 puncte de furnizare de servicii medicale, cu peste 20 de contracte, respectiv 35 puncte de lucru mai multe decat la finele anului trecut, facilitand astfel accesul la servicii medicale de cea mai buna calitate.

In egala masura, subscrierile din asigurarile de bunuri si proprietati au urcat pana la 136 milioane de lei, evidentiind o crestere de aproape 7 procente.

Cele mai multe solicitari de despagubire au avut ca si cauze daune provocate de inundatii de la apa de conducta sau avarii accidentale la instalatii.

Dintre cele aproximativ 4800 de dosare de daune deschise de catre clientii AZT pentru daune produse la cladiri si continutul acestora, circa 90% au fost inchise intr-un termen mediu de 13 zile, 48% dintre acestea fiind inchise in maxim 7 zile.                                                                                                                       

De asemenea, majoritatea clientilor care au apelat la Clauza privind asistenta tehnica de urgenta la domiciliu (ATU), au primit despagubirea de maxim 150 euro, prevazuta in contract, in aceeasi zi in care au facut notificarea.

Segmentul asigurarilor de viata: a crescut interesul pentru o protectie suplimentara

Vanzarile de polite de asigurari de viata au inregistrat, de asemenea, o crestere de 9,2 procente, pana la 89,3 milioane lei, cu 7,5 milioane mai mult fata de primele 9 luni ale anului trecut.

Asigurarile de tip unit linked (cu componenta investitionala) detin o pondere de aproape 45% din totalul vanzarilor de asigurari de viata, in timp ce asigurarile traditionale – individuale si de grup – au contribuit cu restul de 55%.

Politele de grup au inregistrat o crestere de aproape 2 milioane lei fata de anul precedent.

La nivelul acestui segment, in primele noua luni ale anului, au fost platite indemnizatii ce insumeaza aproape 16 milioane lei, jumatate dintre aceste plati facandu-se in contul politelor de grup incheiate de angajatori in beneficiul angajatilor.

Totodata, valoarea totala a conturilor clientilor aflate in administrarea companiei se ridica, la finele lunii septembrie 2016, la suma de 374,8 milioane lei.

Se remarca un interes accentuat pentru contractarea clauzelor suplimentare atasate politelor de viata, prin intermediul carora clientii sau mostenitorii legali primesc suport financiar in cazul producerii unor accidente, in cazul unor boli sau in situatii in care intervine necesitatea spitalizarii.

Fata de anul trecut, veniturile generate de contractarea acestor acoperiri au crescut cu 36%, avand o pondere de 12% in volumul total al veniturilor pe acest segment.

Perspective: inchidem anul conform estimarilor

Virgil Soncutean: „In mod cert, vom inregistra o depasire a veniturilor prognozate la inceputul anului si a profitului estimat. Scaderea numarului aferent reclamatiilor coroborat cu cresterea numarului de clienti, confirma faptul ca eforturile interne de a imbunatati experienta clientilor incep sa dea roade.

Forta financiara a companiei si masurile interne luate ne vor permite sa absorbim efectele plafonarii tarifelor RCA, dar nu pentru un interval mai mare de 6 luni, cat a fost prevazut in Hotararea de Guvern.

Allianz-Tiriac Asigurari
Departamentul Comunicare
Bucuresti, 7 decembrie 2016

Pentru informatii suplimentare va rugam contactati:

Toate declaraţiile si pozitiile exprimate in acest document se afla sub incidenta specificatiilor de mai jos: Anumite declaraţii prezentate în acest document se pot referi la aşteptări viitoare şi la alte proiecţii, care se bazează pe evaluările şi previziunile curente ale administratorilor şi implică riscuri şi incertitudini cunoscute şi necunoscute, care pot determina ca rezultatele, performanţele actuale să evolueze în mod diferit faţă de estimările exprimate sau sugerate în declaraţiile prezentate. Înplus, expresii precum „ar putea, va fi, ar trebui, se aşteaptă, planifică, intenţionează, anticipează, crede, estimează, previzionează, potenţial sau continuă” şi alte expresii similare se referă la proiecţii şi aşteptări pentru viitor.Rezultatele, performanţele obţinute în practică sau evenimentele pot fi diferite de cele exprimate în asemenea declaraţii, fiind influenţate, fără a fi limitate, de: (i)condiţiile economice generale, inclusiv condiţiile economice particulare ale activităţilor de bazăaleAllianz şi pieţelor principale în care operează; (ii) performanţele înregistrate de pieţele financiare, inclusiv pe pieţele în creştere; (iii) frecvenţa şi gravitatea evenimentelor asigurate; (iv) nivelul mortalităţii şi tendinţele acesteia; (v) nivelele de persistenţă; (vi) dimensiunea creditelor neperformante; (vii) nivelul ratelor dobânzii; (viii) ratele de schimb valutar; (ix) modificări ale mediului concurenţial; (x) schimbări ale legislaţiei şi reglementărilor, inclusiv schimbări referitoare la convergenţa monetară şi Uniunea Monetară Europeană; (xi) schimbări în politicile băncilor centrale şi/sau ale guvernelor; (xii) impactul achiziţiilor, (xiii) măsurile de reorganizare, precum şi de alţi (xiv) factori competitivi, la nivel naţional, regional sau global. Mulţi dintre aceşti factori pot apărea sau se pot manifesta mai pronunţat ca urmare a activităţilor teroriste şi a consecinţelor acestora.Compania nu îşi asumă nici o obligaţie de a actualiza orice informaţie referitoare la proiecţiile viitoare eventual exprimate în acest document