Comunicate de presa
Allianz-Tiriac

Rezultate Allianz-Tiriac 2016

Comunicat de presa

Publicat pe 28 martie 2017

Allianz - Performantele Grupului Allianz la finalul anului 2016

In 2016, am facut pasi importanti in asigurarea celor mai bune experiente:

- Ne-am consolidat statutul de lider al pietei de asigurari la nivel agregat si la nivelul segmentului asigurarilor generale
- Am inregistrat cresteri la nivelul tuturor indicatorilor financiari
- Am lansat noi servicii digitale
- Am imbunatatit comunicarea si serviciile oferite clientilor si tertilor pagubiti, generand scaderea numarului petitiilor cu 47%

Rezultate agregate: Allianz-Tiriac isi consolideaza statutul de lider al pietei de asigurari
Conform datelor publicate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF), Allianz-Tiriac detine o cota de piata de 13,08% si ramane liderul pietei de asigurari atat la nivel agregat, cat si la nivelul segmentului asigurarilor generale.

Allianz-Tiriac a inregistrat, la finele anului 2016, un volum al veniturilor din prime la nivel agregat (asigurari generale si asigurari de viata & sanatate) de peste 1,2 miliarde lei, in crestere cu circa 16 procente fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Profitul operational consolidat din activitatea de asigurari a crescut, la finele anului trecut, cu 12 milioane lei, fata de 2015, reprezentand un procent de crestere de 15,8%.

Allianz-Tiriac Asigurari inregistra, la finele anului 2016, o rata de solvabilitate de 144%, conform Solvency II, garantand astfel capacitatea companiei de a-si onora promisiunile fata de clientii si partenerii sai.


In ceea ce priveste numarul petitiilor primite in ultimii ani, Allianz-Tiriac a inregistrat o reducere anuala constanta atat la nivelul tuturor petitiilor primite, dar si la nivelul petitiilor intemeiate referitoare la dosare de dauna, un obiectiv pe care il urmarim cu consecventa pentru a le putea oferi celor care ne-au ales ca partener asigurator cele mai bune solutii.

Astfel, fata de 2015, cand am inregistrat un total de 1246 de  petitii, in 2016, numarul acestora a scazut la 658, reprezentand o scadere de 47%. De asemenea, scaderea ratei petitiilor s-a resimtit si la nivelul reclamatiilor intemeiate referitoare la dosarele de dauna: in termeni absoluti, in 2016 am inregistrat 132 petitii intemeiate, fata de 297 inregistrate cu un an in urma, reprezentand o scadere de 56 de procente, datorata atat eforturilor depuse in sensul digitalizarii proceselor legate de instrumentarea dosarelor de dauna, cat si comunicarii mai eficiente cu clientii si tertii pagubiti.

Noul sistem digitalizat permite o procesare mai rapida si mai eficienta a dosarelor de dauna, fapt ce a determinat reducerea timpului de lichidare a daunei si, implicit, diminuarea numarului de reclamatii privitoare la plata dosarului, dar si imbunatatirea experientei avute de clienti in cadrul procesului de constatare a unei daune.

Tot in ceea ce priveste sfera digitalizarii proceselor, incepand cu a doua jumatate a anului trecut, clientii isi pot achita primele de asigurare in doar cateva secunde prin noul serviciu de plata in regim mobil, direct la intermediarii companiei, dotati cu device-uri de tip POS. Solutia digitala de plata a primelor ”mPOS”  fost lansata in luna iulie a anului trecut de catre Allianz-Tiriac, in premiera absoluta pentru piata romaneasca, generand un volum al primelor lunare tranzactionate in a doua jumatate a anului trecut de peste 1,2 milioane lei, ca urmare a celor peste 4000 de tranzactii on-line.

Virgil Soncutean, CEO Allianz-Tiriac Asigurari: „Anul 2016 reprezinta unul de referinta pentru noi in ceea ce priveste serviciile oferite clientilor nostri pentru a le garanta cea mai buna experienta. Rezultatele bune vin sa intareasca promisiunea pe care ne-o asumam fata de acestia privind continuarea investitiilor in a genera servicii digitale si interactiuni umane de calitate, accesibilitate si agilitate.
In egala masura, la obtinerea rezultatelor din 2016 au contribuit atat clientii, cat si partenerii nostri carora dorim sa le multumim pentru increderea acordata de peste 20 de ani!”

Segmentul Asigurarilor Generale: Allianz-Tiriac isi redobandeste calitatea de lider pe segmentul Asigurarilor Generale
Conform datelor publicate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara in luna martie, Allianz-Tiriac este, de asemenea, lider pe segmentul asigurarilor generale, cu o valoarea a primelor brute subscrise de 1,1 miliarde lei, reprezentand o crestere de peste 17% comparativ cu anul precedent. Cresterea subscrierilor a fost, in continuare, sustinuta atat de segmentul asigurarilor auto, cat si de evolutia afacerilor non-auto.

Asigurarile auto au generat venituri de 795,9 mil. lei, ponderea cea mai mare fiind realizata de asigurarile Casco cu 51% din totalul veniturilor auto.
Politele RCA au inregistrat, pe parcursul anului trecut, o dinamica crescuta a vanzarilor, dinamica ce s-a mentinut pana la finele anului, generand o suplimentare a veniturilor fata de anul anterior de peste 48%.
La finele anului trecut, valoarea despagubirilor platite in baza asigurarilor auto au totalizat circa 400 milioane lei, aproximativ 164 milioane lei fiind achitate tertilor pagubiti pentru daunele produse de catre detinatorii unei polite RCA la Allianz-Tiriac. In plus, la sfarșitul anului 2016, obligatiile de plata aferente segmentului auto, inregistrate sub forma de rezerve nete de daune avizate, se situau la peste 204 milioane lei.


Asigurarea de raspundere civila auto obligatorie este, incepand cu anul trecut, disponibila si in aplicatia de mobil Allianz-Tiriac, alaturi de asigurarea de calatorie in strainatate.
Segmentul non-auto a inregistrat, pe parcursul anului 2016 un ritm de crestere accelerat. Subscrierile non auto au atins, la finele anului 2016, o valoare de 322,9 milioane lei, cu 13,5 procente mai mult fata de anul 2015.


Dinamica pozitiva a acestei linii de business a fost sustinuta atat de segmentele de asigurari de retail, cat si de cele corporate.
In 2016, Allianz-Tiriac s-a lansat pe segmentul affinity, prin incheierea unui contract cu iSTYLE, cel mai mare lanț de magazine Apple Premium Resseler, lansand 2 produse de asigurare dedicate clientilor acestor magazine. In doar jumatate de an, au fost vandute peste 1500 de asigurari atasate echipamentelor noi achizitionate in reteaua de magazine.


In linie cu dinamica pietei, asigurarile de sanatate isi continua ritmul pozitiv de crestere. Allianz-Tiriac a inregistrat, la finele lui 2016, o crestere a volumul de afaceri de peste 43%, comparativ cu anul 2015.
Anul trecut, Allianz-Tiriac a platit clinicilor partenere si nepartenere peste 23 milioane de lei, in contul serviciilor prestate de acestea clientilor beneficiari ai politelor de asigurari de sanatate de la Allianz-Tiriac.

Subscrierile din asigurarile de bunuri si proprietati au urcat pana la 181,2 milioane de lei, evidentiind o crestere de 5,7 procente.

Incepand cu anul 2016, clientii companiei, detinatori ai unei asigurari de locuinta, beneficiaza de serviciul de autoconstatare si serviciul de plata rapida a daunelor.

Segmentul asigurarilor de viata: Allianz-Tiriac isi pastreaza locul 5 in topul clasamentului.
Potrivit raportului ASF, in 2016, Allianz-Tiriac ramane in topul primelor 5 companii de asigurari pe segmentul asigurarilor de viata, cu o cota de piata de 6,48%, reprezentand o crestere de 0,92 pp fata de anul 2015.

Vanzarile de polite de asigurari de viata au inregistrat o crestere de aproape 8 procente, in urcare de pana la 117,6 milioane lei, cu 8,4 milioane mai mult fata de anul 2015.

In 2016, asigurarile de tip unit linked au inregistrat o crestere la nivel de prime brute subscrise de aproximativ 53 milioane lei, cu aproape 5% mai mult fata de anul anterior.


In ceea ce priveste produsele traditionale, se remarca o crestere de circa 10 procente, pana la valoarea de 64,7 milioane lei.


In ciuda tendintelor de scadere a dobanzilor din piata, Allianz-Tiriac se preocupa constant sa ofere cresteri ale contului de participare la profit pentru clientii politelor de tip traditional.
Pentru anul 2016, de exemplu, Allianz-Tiriac a comunicat o dobanda realizata din investirea rezervelor pentru produsele traditionale de 5,90 procente.


In ceea ce priveste comportamentul clientilor, se remarca o reprioritizare a modului de alocare a resurselor financiare prin prisma scaderii volumului rascumpararilor platite cu aproximativ 24%, fata de anul 2015.

In paralel, instrumentele de asigurari de viata isi dovedesc utilitatea, evidentiind un volum al despagubirilor achitate in crestere cu circa 18% fata de anul 2015.


Concluziile anului 2016:
Virgil Soncutean: „Ne-am consolidat statutul de lider al pietei de asigurari, am realizat pasi importanti in directia digitalizari si, in consecinta, in directia facilitarii accesului clientilor la produsele si serviciile companiei si am reusi sa scadem numarul reclamatiilor intemeiate, raspunzand cu promptitudine solicitarilor venite din partea clientilor nostri.
Allianz-Țiriac ramane, asadar, si in 2016 prima opțiune pentru oamenii care au ales o asigurare pentru a-si pastra si imbunatati calitatea vietii si a afacerii.
In 2017, continuam sa investim in simplificarea modelului de business, viteza de reacție si in echipa Allianz -Țiriac pentru a oferi experiente reușite clienților si partenerilor noștri."

Allianz-Tiriac Asigurari
Departamentul Comunicare
Bucuresti, 28 martie 2017

Pentru informatii suplimentare va rugam contactati:

Toate declaraţiile si pozitiile exprimate in acest document se afla sub incidenta specificatiilor de mai jos: Anumite declaraţii prezentate în acest document se pot referi la aşteptări viitoare şi la alte proiecţii, care se bazează pe evaluările şi previziunile curente ale administratorilor şi implică riscuri şi incertitudini cunoscute şi necunoscute, care pot determina ca rezultatele, performanţele actuale să evolueze în mod diferit faţă de estimările exprimate sau sugerate în declaraţiile prezentate. Înplus, expresii precum „ar putea, va fi, ar trebui, se aşteaptă, planifică, intenţionează, anticipează, crede, estimează, previzionează, potenţial sau continuă” şi alte expresii similare se referă la proiecţii şi aşteptări pentru viitor.Rezultatele, performanţele obţinute în practică sau evenimentele pot fi diferite de cele exprimate în asemenea declaraţii, fiind influenţate, fără a fi limitate, de: (i)condiţiile economice generale, inclusiv condiţiile economice particulare ale activităţilor de bazăaleAllianz şi pieţelor principale în care operează; (ii) performanţele înregistrate de pieţele financiare, inclusiv pe pieţele în creştere; (iii) frecvenţa şi gravitatea evenimentelor asigurate; (iv) nivelul mortalităţii şi tendinţele acesteia; (v) nivelele de persistenţă; (vi) dimensiunea creditelor neperformante; (vii) nivelul ratelor dobânzii; (viii) ratele de schimb valutar; (ix) modificări ale mediului concurenţial; (x) schimbări ale legislaţiei şi reglementărilor, inclusiv schimbări referitoare la convergenţa monetară şi Uniunea Monetară Europeană; (xi) schimbări în politicile băncilor centrale şi/sau ale guvernelor; (xii) impactul achiziţiilor, (xiii) măsurile de reorganizare, precum şi de alţi (xiv) factori competitivi, la nivel naţional, regional sau global. Mulţi dintre aceşti factori pot apărea sau se pot manifesta mai pronunţat ca urmare a activităţilor teroriste şi a consecinţelor acestora.Compania nu îşi asumă nici o obligaţie de a actualiza orice informaţie referitoare la proiecţiile viitoare eventual exprimate în acest document