Afla raspunsul la intrebarile tale!


Aici gasesti raspunsuri la cele mai frecvente intrebari legate de asigurarea ta Casco Assist.

  Despre asigurarea Casco Assist..

Ce acopera asigurarea Casco Assist ?

Allianz - copil

CASCO Assist a fost gandita ca o asigurare modulara, astfel incat tu sa o poti configura in functie de nevoile tale.

Pleci de la un pachet de baza care acopera cele mai frecvente riscuri caruia ii poti adauga diferite acoperiri sau clauze suplimentare pentru a crea o asigurare adaptata stilului tau de viata.

Ce acopera pachetul de baza ?

Allianz - family

Pachetul de baza asigura atat protectia ta, cat si a persoanelor care te insotesc la drum si include:

  • Avarii provocate de coliziune, zgariere, rasturnare, cadere a masinii, caderea unor corpuri pe masina, mai putin avarii provocate de un sofer asigurat RCA
  • Asistenta rutiera
  • Asigurare accidente persoane

Ce alte acoperiri pot adauga pachetului de baza?

Allianz - scratched

In functie de bugetul si de necesitatile tale, poti include in asigurea ta CASCO Assist urmatoarele acoperiri:

  • Avarii provocate de un sofer asigurat RCA
  • Fenomene naturale, incendiu, explozie
  • Furt

Ce este fransiza?

Allianz - franciza
  • Fransiza reprezinta o parte din valoarea totala a fiecarei daune, parte pe care o suporti, in calitate de asigurat, prin polita CASCO. Valoarea fransizei poate varia in functie de mai multi factori (profilul tau sau al autovehiculului tau, gradul de utilizare) si se scade din despagubirea pe care Allianz-Tiriac o plateste pentru fiecare dauna. Valoarea fransizei este mentionata in contractul sau oferta ta de asigurare si poate avea atat valoare procentuala, cat si valoare absoluta.  Exista fransiza dauna totala care poate fi, de exemplu, 10% din suma asigurata a masinii si fransiza daune partiale care este 100 EUR din fiecare dauna.
  • Practic, despagubirea pe care o primesti de la Allianz-Tiriac in cazul unei daune va fi egala cu valoarea daunei din care se scade fransiza.
  • Este bine de stiut ca daca optezi pentru oferta cu fransiza, prima de asigurare pe care o vei plati va fi mai mica.

Ce este sistemul bonus malus?

Allianz - bonus

Sistemul bonus malus se refera la modul in care pretul politei tale este ajustat la reinnoire, in functie de istoricul tau in materie de accidente sau daune.

Practic, daca pe parcursul anului in care polita ta a fost valabila, nu ai avut nici o dauna, vei beneficia de o reducere care se aplica tarifelor de baza practicate de Allianz-Tiriac in momentul reinnoirii.

La fel, daca ai avut una sau mai multe daune, prima ta de asigurare va fi majorata cu un anumit procent aplicat tarifului de baza de la momentul reinnoirii.

Acest sistem incurajeaza o atitudine precauta si responsabila in trafic si mentine, totodata, sustenabilitatea sistemului de asigurari.

Ce nu acopera asigurarea mea Casco?

Allianz - neacoperiri

Asigurarea CASCO nu acopera si nu ofera despagubiri pentru:
- avariile suplimentare petrecute prin manifestarea unor evenimente ulterioare evenimentelor asigurate (daune de consecinta).

  • pagube produse obiectelor care se aflau in masina la momentul producerii riscului asigurat;
  • pagube produse atunci cand incidentul s-a produs din cauza unor defecte din fabricatie ale autoturismului;
  • pagube produse atunci cand incidentul s-a produs din cauza uzurii autoturismului;
  • pagube produse in timpul sau din cauza tractarii autoturismului;
  • pagube produse in urma folosirii autoturismului in cadrul unor concursuri, pariuri, intreceri, sau antrenamente;
  • pagube produse in timpul conducerii autoturismului pe piste sau circuite auto special amenjate.

    Pentru o lista completa a excluderilor, iti recomandam sa consulti contractul de asigurare sau sa ne contactezi, la adresa de email: info@allianztiriac.ro

Geamurile masinii sunt asigurate?

Da, geamurile masinii sunt asigurate in cazul producerii unui risc asigurat.

Masina este asigurata si atunci cand se afla in curte sau in garaj?

Da, masina este asigurata prin polita CASCO si atunci cand se afla in parcare, in curte, in garaj sau pe aleea de acces catre locuinta.

Masina este asigurata atunci cand calatoresc peste granite?

Allianz - off-the-road

Masina este asigurata gratuit, prin asigurarea Casco, pe teritoriul României si pe teritoriul tarilor membre ale Sistemului International Carte Verde.

Concret, te poti plimba fara griji in urmatoarele tari:

Albania, Austria, Andorra, Belarus, Belgia, Bosnia si Herzegovina, Bulgaria, Cehia, Cipru, Croatia, Danemarca, Estonia, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Iran, Irlanda, Israel, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Macedonia, Malta, Marea Britanie, Maroc, Moldova, Norvegia, Olanda, Polonia, Portugalia, Rusia, Slovacia, Slovenia, Suedia, Serbia, Tunisia, Turcia , Ucraina.

Masina este asigurata si atunci cand nu se afla pe drumuri publice?

Masina este asigurata atunci cand nu se afla pe drumuri publice doar daca ai adaugat pachetului de baza si clauza „Circulatia vehiculului in afara drumurilor publice”.

Masina poate fi reparata pe polita mea CASCO atunci cand sunt lovit de o masina care are asigurare RCA?

Allianz - asigurat-rca

In cazul unui accident rutier produs din vina unui alt sofer, ai doua optiuni:

  • iti poti repara autoturismul in baza politei RCA a vinovatului
  • poti apela la propria asigurare CASCO (daca ai cumparat, pe langa pachetul de baza, si clauza „Avarii provocate de un tert asigurat RCA”), urmand ca Allianz-Tiriac sa isi recupereze banii de la asiguratorul unde soferul vinovat detine asigurarea RCA.

Cu polita CASCO de la Allianz-Tiriac, ai garantia unor servicii de calitate . De asemenea, in cazul reinnoirii politei tale CASCO dupa un dosar de regres, prima ta de asigurare nu va fi afectata.

Masina este asigurata si atunci cand este condusa de altcineva?

Allianz - other-driver

Da, masina este asigurata prin polita CASCO Assist si atunci cand este condusa de o alta persoana.

Insa daca masina ta este condusa frecvent de o persoana cu varsta sub 25 de ani, este recomandat sa mentionezi acest aspect cand inchei polita.

Altfel, in cazul in care masina ta este implicata intr-un accident, ti se vor percepe fransize suplimentare.

  Clauze suplimentare Casco Assist

Care sunt clauzele suplimentare?

Allianz - clauze

In functie de marca si vechimea masinii tale, dar si de stilul tau de viata (in ce situatii si cat de des iti folosesti masina), poti adauga la pachetul de baza clauze suplimentare, printre care:

  • Vandalism
  • Patrundere in locuri inundate
  • Circulatie in afara drumurilor publice
  • Service partener independent
  • Accidente persoane, suma asigurata extinsa
  • Asistenta rutiera (pachet Premium)
  • Reparatii in regie proprie
  • Acoperire a jantelor si anvelopelor
  • Mentinere a clasei de bonus
  • Vehicul nou in caz de dauna totala
  • Vehicul electric
  • Daune majore
  • Actiune a animalelor

Ce presupune asigurarea de Accidente Persoane?

Allianz - accidente-persoane

Masina este asigurata, dar cum ramane cu pasagerii?

Ca sa iti aratam ca ne-am gandit la toate, am inclus in pachetul de baza CASCO si Asigurarea de Accidente Persoane care ofera protectie financiara pentru tine si insotitorii tai la drum in urmatoarele cazuri:

cheltuieli medicale

fracturi spitalizare, invaliditate si deces.

Ce inseamna Asistenta rutiera?

Allianz - assistenta-rutiera

Serviciul de Asistenta rutiera este de doua feluri: 

  • Standard – serviciu in pachetul de baza
  • Premium – poate fi achizition la incheierea politei, avand statut de clauza suplimentara.

Serviciile oferite nu difera pentru cele doua tipuri de Asistenta rutiera, insa suma asigurata per eveniment este mai mare la varianta Premium. 

Atunci cand nu te poti deplasa din cauza defectiunilor tehnice ale masinii sau cand ai un incident rutier neplacut,  Allianz-Tiriac iti pune la dipozitie Serviciul de Asistenta rutiera prin care masina ta este tractata pana la cel mai apropiat service. 

In cazul in care o situatie neplacuta te ia prin surprindere, iar reparatia masinii tale trebuie efectuata intr-o localitate aflata la o distanta mai mare de 50 km de casa si nu poate fi executata in aceeasi zi, sau reparatia depaseste 8 ore, sau vehiculul a fost furat, poti alege una dintre urmatoarele variante: 

  • Transportul tau si a pasagerilor din masina – Allianz-Tiriac va organiza transportul tau si al celor care te insotesc pana acasa, cu conditia ca adresa de domiciliu sa fie in tara in care este inregistrata masina. Ai asigurat transportul cu trenul (la clasa I) sau, pentru distante mai mari de 1.000 km, cu avionul (la clasa economic). De asemenea, nu trebuie sa iti faci griji cu privire la costurile legate de ridicarea masinii de care se ocupa Allianz-Tiriac
  • Cazarea la hotel pentru tine si persoanele din masina - pe perioada reparatiei masinii, dar nu mai mult de 2 nopti, tu si insotitorii tai veti fi cazati la un hotel, costurile fiind suportate de Allianz-Tiriac
  • Transport in regim de taxi - in cazul in care service-ul nu iti poate repara masina in aceeasi zi, poti opta pentru transportul in regim taxi a persoanelor aflate in masina, in limita unei sume stabilite per eveniment, indiferent de numarul persoanelor care te insotesc.
  • Inlocuirea masinii – pe durata reparatiei masinii, dar nu mai mult de 2 zile calendaristice, Allianz-Tiriac iti inlocuieste masina cu un alt vehicul inchiriat, din aceeasi categorie, daca acest serviciu este disponibil pe plan local
  • Repatrierea masinii in cazul in care accidentul s-a produs in afara tarii

Pentru accesarea serviciului de Asistenta Rutiera, poti apela numarul de telefon: 021 312 22 39

Jantele si cauciucurile sunt asigurate?

Allianz - jante

Jantele si cauciucurile sunt acoperite ca urmare a producerii unui eveniment asigurat, dar in care exista si alte avarii in afara de cea a cauciucului si/sau jantei.

De exemplu, jantele nu sunt acoperite in cazul in care sunt avariate prin zgariere sau frecare de corpuri exterioare, iar aceasta avariere nu afecteaza si functionarea autoturismului.

In cazul in care, atunci cand ai incheiat asigurarea CASCO, ai optat si pentru clauza speciala „Jante si Anvelope”  sunt acoperite si evenimentele in care au fost avariate exclusiv anvelopele si/sau jantele.

Pot sa adaug clauze suplimentare dupa ce am incheiat asigurarea CASCO?

Allianz - clauze-suplimentare

Da, ai libertatea sa te razgandesti oricand si sa adaugi si alte clauze suplimentare la asigurarea incheiata, pe tot parcursul anului de valabilitate a politei tale CASCO.

Clauzele incluse ulterior si prima de asigurare pe care trebuie sa o platesti suplimentar, pentru aceaste clauze, vor fi mentionate intr-un act aditional.

  Ce faci in caz de incident?

Ce trebuie sa fac daca am avut un accident?

Allianz - incident

Daca masina ta a fost implicata intr-un accident, este important sa anunti Allianz-Tiriac in maximum 3 zile lucratoare de la producerea accidentului.

Acceseaza sectiunea Dauna auto pe site sau prin intermendiul aplicatiei mobile Allianz-Tiriac Asigurari sau suna la numarul 021.20.19.180, in intervalul  Lu-Vi / 08.00 - 20.00.

Ce trebuie sa fac daca mi s-au furat una sau mai multe piese ale masinii?

Allianz - engine

In cazul in care constati ca ti-au fost furate una sau mai multe piese ale masinii, contacteaza Allianz-Tiriac in maximum 3 zile lucratoare de la eveniment.

Acceseaza sectiunea Dauna auto pe site sau prin intermendiul aplicatiei mobile Allianz-Tiriac Asigurari sau suna la numarul 021.20.19.180, in intervalul  Lu-Vi / 08.00 - 20.00.

Ce trebuie sa fac daca mi s-a furat masina?

Allianz - thief

Daca masina ta este de negasit, este important sa ne anunti in maxim 24 ore de la constatarea furtului.

Notificarea o poti face online (pe site-ul allianztiriac.ro, sectiunea Daune Auto), prin intermediul aplicatiei de mobil Allianz-Tiriac Asigurari sau telefonic, la numarul 021.20.19.180, in intervalul Lu-Vi / 08.00 - 20.00.

 

Ce trebuie sa fac daca am gasit masina lovita in parcare?

Allianz - parcare

Daca iti gasesti masina lovita in lipsa ta – in timp ce este stationata / parcata, trebuie sa notifici dauna.

Un specialist Allianz-Tiriac va efectua constatarea daunei si va intocmi un dosar de dauna in baza caruia masina va fi reparata.

  Cum anunt o dauna?

Cum anunt o dauna online?

Pentru a notifica o dauna online, poti accesa acest formular sau poti intra pe site-ul nostru http://allianztiriac.ro, la sectiunea Daune Auto. De asemenea, daca ai instalata aplicatia de mobil Allianz-Tiriac Asigurari, poti notifica dauna si prin intermediul aplicatiei.

Cum anunt o dauna telefonic?

Pentru a notifica o dauna telefonic, te rugam sa contactezi Centrul de Daune Allianz-Tiriac, la unul dintre numerele: 021.20.19.180, 021.20.19.181 (Telekom) sau *21.20.19.18 (Orange).

Centrul de Daune este disponibil de luni pana vineri, intre orele 8:00 si 20:00.

Cum anunt o dauna prin fax?

Pentru a notifica o dauna prin fax, te rugam sa ne trimiti un fax pe numarul 021.31.67.019.

Cum anunt o dauna prin aplicatia de mobil Allianz-Tiriac Asigurari?

Daca nu ai deja aplicatia in telefon, este necesar sa intri in Google Play (pentru Android) sau App Store (pentru iOS) si sa iti descarci gratuit aplicatia Allianz-Tiriac Asigurari.

Pentru a notifica o dauna prin intermediul aplicatiei, te rugam sa intri in sectiunea Auto/Notificare dauna.

  Cum imi repar masina?

Unde imi pot repara masina?

Allianz - repair

Ai mai multe modalitati prin care iti poti repara masina:

  • la unul dintre cele peste 900 de service-uri partenere cu care Allianz-Tiriac colaboreaza in baza unui sistem de decontare directa. Astfel, contravaloarea reparatiei va fi achitata service-ului respectiv, direct de catre Allianz-Tiriac, iar tu scapi de batai de cap. Mai mult, daca alegi sa repari masina intr-un service partener independent, poti apela atat la service-urile multimarca, cat si la reprezentantele auto cu care Allianz-Tiriac are negociat contract de reparatii multimarca (mai putin reprezentanta pentru marca masinii tale). De exemplu, daca masina ta este marca Dacia, tu poti opta sa o repari in regim de service independent la reprezentanta Ford (Tiriac Auto SRL din Sos. Bucuresti-Ploiesti, nr. 42-44).
  • la un service ales de tine, care nu este partener Allianz-Tiriac - in acest caz, vei suporta costul reparatiilor, urmand ca Allianz-Tiriac sa iti deconteze ulterior suma.
  • in regie proprie - in acest caz, Allianz-Tiriac evalueaza cheltuiala efectuata in vederea reparatiei si iti va rambursa, in limita sumei asigurate prevazuta in contractul de asigurare, costul reparatiei, costul inlocuirii pieselor sau al masinii.

  Lista completa a service-urilor partenere Allianz-Tiriac o gasesti aici.

Se pot monta piese originale?

Sigur. Allianz-Tiriac nu restrictioneaza sub nici o forma calitatea pieselor montate. In calitate de client, ai dreptul sa soliciti service-ului orice calitate doresti pentru piesele de schimb.

De ce am primit ca solutie tehnica reparatie in loc de inlocuire?

Avariile masinii tale sunt analizate de o echipa de experti care decide daca o anumita componenta se incadreaza in normele de reparatie si daca exista materiale si tehnologii specifice care sa confere piesei caracteristici similare cu ale uneia noi.

Cand reparatia este efectuata, expertii nostri se asigura ca procesul este in concordanta cu recomandarile producatorului si ca se desfasoara conform manualului de reparatie pentru marca masinii tale.

De ce dureaza reparatia?

Service-urile partenere Allianz-Tiriac Asigurari sunt alese pe criterii de performanta foarte stricte deoarece ne dorim sa iti oferim experienta cat mai placuta atunci cand masina ta sufera o dauna.

Exista, insa, situatii exceptionale in care autoturismele petrec putin mai mult timp in service:

  • Fie pentru ca este nevoie de o reconstatare - angajatii unitatilor reparatoare au posibilitatea de a inspecta masina ta mult mai in detaliu si pot identifica avarii care nu sunt vizibile cu ochiul liber
  • Fie pentru ca piesele necesare nu sunt disponibile pe stoc, iar comandarea acestora poate dura mai mult

  Cand pot primi despagubirea?

Cand pot incasa despagubirea, in cazul unui accident?

Dupa ce ai depus toate documentele solicitate de catre noi, cererea ta de despagubire va fi rezolvata in maxim 15 zile lucratoare.

Cand pot incasa despagubirea, in cazul furtului?

În cazul in care masina ta a fost furata, cererea ta de despagubire va fi rezolvata dupa ce expira termenul de 60 de zile calendaristice de la data notificarii furtului.

Acest termen este prevazut astfel incat autoritatile competente sa aiba timp sa efectueze investigatiile necesare pentru ati putea recupera masina, iar in cazul in care masina ta este de negasit, primesti despagubirea in baza politei CASCO

De ce am primit ca solutie tehnica reparatie in loc de inlocuire?

Avariile masinii tale sunt analizate de o echipa de experti care decide daca o anumita componenta se incadreaza in normele de reparatie si daca exista materiale si tehnologii specifice care sa confere piesei caracteristici similare cu ale uneia noi.

Cand reparatia este efectuata, expertii nostri se asigura ca procesul este in concordanta cu recomandarile producatorului si ca se desfasoara conform manualului de reparatie pentru marca masinii tale.

De ce dureaza reparatia?

Service-urile partenere Allianz-Tiriac Asigurari sunt alese pe criterii de performanta foarte stricte deoarece ne dorim sa iti oferim experienta cat mai placuta atunci cand masina ta sufera o dauna.

Exista, insa, situatii exceptionale in care autoturismele petrec putin mai mult timp in service:

  • Fie pentru ca este nevoie de o reconstatare - angajatii unitatilor reparatoare au posibilitatea de a inspecta masina ta mult mai in detaliu si pot identifica avarii care nu sunt vizibile cu ochiul liber
  • Fie pentru ca piesele necesare nu sunt disponibile pe stoc, iar comandarea acestora poate dura mai mult

Newsletter
Allianz-Tiriac

Newsletterul Allianz-Tiriac este sursa ta gratuita de informare care iti aduce in fiecare luna informatii valoroase.
Usor de citit, usor de inteles si fara jargonul tehnic.

Abonare Newsletter